Nav og foreldrepeng

Smooshkin

Glad i forumet
Når tid bør man søke/ta kontakt med nav ang foreldrepeng i permisjonstiden? Hugser ikkje dette fra forrige gang.. Trur eg må ha eit møte med noen som jobber hos nav, for eg er virkelig ikkje inne på dette og kva man har "rett på"..

Ja dette lurer jeg også på! Er i en ganske komplisert situasjon selv...så må også fikse et møte...tenkte å gjøre det snart jeg...er å vanskelig å planlegge når man ikke vet hvor lang permisjon jeg får osv..

sist opplevde jeg å ikke få levere, når jeg leverte ca 6 mnd - de skulle ha den ca 3 uker før?!!!!!' (hvertfall her jeg bor... Believe it or not!!) Men møte får dere sikkert før, må jo planlegge litt, men jeg ble møtt med ganske sure miner når jeg var så tidlig ute.. Så vær forberedt jenter!!!!

Mener fra sist at det sto på NAV at de måtte ha bekreftelse på termindato utstedt i uke 26 eller senere vedlagt søknaden. Jeg la nå bare med termindato fra ordinær ul, og ingen som reagerte på det men det kan jo være forskjellig fra kontor til kontor.
Leverte ca 3 mnd før termin sist men jeg har lønn utbetalt fra arbeidsgiver og så får de refusjon fra NAV, så slipper å bekymre meg for å få utbetalingene i tide....

dette lurer jeg også på... men denne gangen skal jeg få levert søknaden tidlig, sist hadde jeg bare søknad på engangsstønad - og den leverte jeg i uke 35+2 - og snuppa kom i uke 35+5... men slapp heldigvis å vente så veldig lenge - etter vi var utskrevet fra sykehuset da snuppa var 2 uker gammel møtte jeg opp på NAV og fortalte at jeg veldig gjerne ville ha utbetalt engangsstønaden så raskt som mulig - og fortalte at jeg hadde født allerede - dama i skranken lo litt, men klarte å ordne at den ble utbetalt i løpet av noen få dager...

Denne gang blir det vel mer innviklet, siden jeg skal ha foreldrepeng, har ikke jobbet så lenge (men mer enn lenge nok), og vet ikke om arbeidsgiver utbetaler eller om vi må vente på NAV...

Jeg tror det er litt forskjellig praksis på de forskjellige Nav kontorene også, for jeg fyller ut mye skjemaer for våre ansatte når de skal ut i permisjon og noen ganger får vi dem i retur fordi Nav ikke vil ha dem mer enn ca 1 mnd før termin. Tror jeg leverte dem selv ca 1 mnd før sist.

Back
Topp