NAV møte!

surk

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Fikk brev i posten igår om møte med NAV 1 april pga at eg har vore sjukmld 1 mnd! Kan ikkje seie eg gleda meg til å reise ned tidleg på møte.....håpa berre kvalmen ikkje er so gale! Andre so har vorte innkalt??

Ipaden min <3

Jeg har ikke fått, men sjefen min har snakket om et møte. Gleder meg ikke til det dumper ned i postkassen:(

Det er helt vanlig prosedyre :) Når jeg gikk arbeidsledig for et par år siden fikk jeg det samme. De vil bare høre hvordan det går. Håper dere får en ålreit saksbehandler, og ikke en sliten ***** :P

-Taster fra appen-

Jeg har ikke fått, men sjefen min har snakket om et møte. Gleder meg ikke til det dumper ned i postkassen:(

Arbeidsgivere plikter å foreta en oppfølgingssamtale med ansatte som skal rapporteres til NAV. Om ikke disse avholdes får arbeidsplassen bøter... Møtet er ikke noe farlig, og de er viktig for å ha en dialog for å se om det er mulig å få de ansatte tilbake til jobb, og hvis ikke det er mulig så har man en god dialog om hvordan ståa er :)

Dette er jo et generelt tiltak for alle som er sykemeldt, for å få ned sykefravær.
Da jeg var 100% sykemeldt pga bekkenløsning for seks år siden, fikk jeg ikke et oppfølgingsmøte med verken NAV eller arbeidsgiver.
Hadde de hatt dette møtet med meg da, kunne vi blitt enig om en tilrettelegging for at jeg faktisk kom jeg i arbeid igjen før permisjonen. Jeg hadde en jobb der jeg løftet veldig tungt, og kunne derfor ikke jobbe. Men det var jo mye annet jeg kunne gjort i stedet.. :)
De månedene jeg gikk sykemeldt frem til permisjonsstart var laaaange.

Dersom det ikke er mulig å tilrettelegge, neivell, men da får man svar på det :) Ikke noe å grue seg for.

Jeg vet at søster min ringte inn å sa til nav at hun var gravid, kastet opp og var kvalm. Da avlyste de møtet. men sikkert forskjellig praksis. Mente da at det ikke var så mye å tilrettelegge med.

Jeg hadde bare en kjapp samtale med sjefen etter fire uker, som hun sender NAV

har hatt noen av dem... det er ikke farlig :) så det går nok greit! det er bare en vanlig prosedyre og plikt som arbeidsgiver har.. og at du er gravid så skjønner dem at det er ikke noe å gjøre :)

Arbeidsgivere plikter å foreta en oppfølgingssamtale med ansatte som skal rapporteres til NAV. Om ikke disse avholdes får arbeidsplassen bøter... Møtet er ikke noe farlig, og de er viktig for å ha en dialog for å se om det er mulig å få de ansatte tilbake til jobb, og hvis ikke det er mulig så har man en god dialog om hvordan ståa er :)
Det jeg kvir meg til, er om de ikke "ser" at jeg er dårlig. Hater å syte:( Vet med meg selv at jeg ikke vil klare å jobbe i den jobben jeg har nå. Ser heller ikke at de skal klare å tilrettelegge noe slik som situasjonen er nå

Det jeg kvir meg til, er om de ikke "ser" at jeg er dårlig. Hater å syte:( Vet med meg selv at jeg ikke vil klare å jobbe i den jobben jeg har nå. Ser heller ikke at de skal klare å tilrettelegge noe slik som situasjonen er nå

det tror jeg ikke du trenger å være bekymret for.. man kan ikke "se" gravidsymptomer åssen man har det inni seg..

Er gruppemøte! Får berre ta det som det kjem! Har ikkje hatt møte med arbeidsgiver enda!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp