NAV lever sitt eget liv :P

Lolipop

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Sensommerbarna 2016
Jeg sendte inn foreldrepengesøknaden til NAV, og tok da bilde av terminbekreftelsen fra jordmor. Ante fred og ingen fare ;) men den gang ei!

Fikk brev i går (riktignok datert 31.5, så de har vel litt treg internpost der) hvor det står at terminbekreftelsen er fra uke 25 og den skal være fra uke 26. Akkurat den regelen var både jeg og jordmor veldig klar over, så vi ventet nettopp til den kontrollen med å datere bekreftelsen, slik at det skulle bli riktig. Jeg var 26+3 da den ble skrevet. Jeg ringte nav i dag for å høre om det kan ha skjedd en misforståelse, og at jeg mente det var korrekt det som var sendt inn. Damen i andre enden gav meg en lang forklaring på hvordan de teller uker, og at det var de reglene som gjaldt. Hehe. Interessant at nav og helsevesenet opererer med to ulike tellinger. Hadde det spriket med en dag hadde jeg skjønt det, men det var nesten en uke.

Nå er jo ikke saken verre enn at jeg sendte sms til jordmor, og jeg får ny bekreftelse av henne i morgen. Men må si jeg ble litt paff av det steile systemet :p
 
Herlighet! Det systemet er så firkantet!
 
Ja nav er bare tullete. Syns det er litt drøyt st det er 9 uker behandlingstid på permisjonspenger og jeg da. Hadde ikke fått papirene fra legen enda jeg 9 uker før permisjonen starta. Så nå gikk jeg ut i permisjon på mandag uten at de har behandlet saken.
 
Har enda ikke hørrt noe fra nav. Går ut i permisjon 19 juni så håper på svar før den tid, men tviler på det. De er så trege. Sendte inn i uke 27. Burde vært lov å sende inn mye før når de er så treige og har lang behandlingstid.
 
Jeg gikk ut i dag, har ikke heller fått svar:/ står nå på nav sine sider at behandlingstiden er 10!!! Uker.
Da jeg sendte inn var den 6 uker ... Årh. Tar det virkelig nesten 3mnd :-o
 
Di e utruli... æ har hatt så ufatteli mye tull me dæm. Har levert bekreftelse på termin 4-5 ganga. Går i permisjon om 1 uka å 2 daga å tippe dæm ikkje e i nærheten av å være færdigbehandla tel da.... men dæm avslutte aap min fra datoen æ har gitt beskjed om at æ kka starte permisjon min. Så æ risikere å ikkje få utbetaling. Lykke.
 
Åååh er det ikke gøy med nav:-/. Vi har hatt vår frustrasjon med dem ifm da gubben gikk arbeidsledig (de anbefalte gubben å si opp jobben han hadde da han gikk sykemeldt slik de slapp at han gikk sykemeldt så lenge at de var pliktige til å hjelpe han mer enn nødvendig ut i arbeid igjen hvis han hadde fortsatt i jobben/sykemeldingen - gjør aldri det igjen for å si det slik). Så glad for at det er jobben min som betaler lønnen min i permisjonen og som for tilbakebetalt fra nav. Fikk panikk da jeg fikk brev fra nav da jeg var i permisjon med førstemann at de hadde mottatt søknaden min 2 dager før termin fra jobben min som skulle sende den inn (de skulle føre på lønn osv). Og det var 6 ukers behandlingstid. Takker meg for at jobben betalte lønnen min slik jeg fikk lønn i januar og slapp og vente til februar å vente på lønnen:)
 
Er det mulig :eek:
 
Min mann fikk avslag.. helt tullete da bekreftelse på skoleplass for meg neste år for meg, men etter klage er det nå hodkjent
 
Jeg har ikke trykket "like" fordi dere er frustrerte altså, det er kjipt å være det. Men det var heller ment fordi vi er i samme båt. En helt annen båt enn nav tydeligvis.

Jeg har fått ny bekreftelse og sendt den inn. Så da starter vel min behandlingstid nå. Spennende, med tanke på at permisjon starter om fire uker :p hehe
 
De er utrolige.Seks ukers behandlingstid her,men den tida er utløpt å jeg har ikke hørt noe
Sjekket at de ikke har endret behandlingstiden? Her var det 6 uker når jeg søkte.... Nå er det økt til 10 uker. Jeg går ut i permisjon nå denne uka og fortsatt ikke noe svar, sendte inn 24 april. Fikk beskjed sist jeg ringte at kunne forvente svar sikkert i begynnelsen av juli :rolleyes:
 
Jeg fikk brev om 6uker, men fremdeles ikke hørt noe enda jeg heller :-( tenkte å sende Mail til saksbehandleren min å høre , var hun som hjalp meg og sendte de inn!
 
Back
Topp