SodaPop
Andre møte med forumet
Huff... Sitter her ganske slukøret... Fikk telefon fra min arbeidsgiver isted om at det måtte ha blitt noe krøll med søknaden min til NAV. I utgangspunktet skulle jeg ha permisjon med dekningsgrad 100%, men arbeidsgiver har fått beskjed fra NAV om at jeg skal ha 80% dekningsgrad. I min kommune må vi sende inn søknad til både arbeidsgiver og NAV når det kommer til foreldrepenger. Jeg sendte inn dermed to søknader.
Søknaden til NAV ble utfylt med hjelp av navkontoret, da jeg synes det var litt vanskelig å tyde meg frem til riktig utfyllelse selv. Jeg var (u)heldig å fikk god hjelp og kundebehandleren krysset av og ordnet med det som skulle være i søknaden. Jeg var nå sikker på at alt skulle være rett og sendte skjemaet inn uten å tenke noe mer over dette. Trippet lettet ut fra kontoret og har vært fornøyd helt frem til nå...
Idag fikk jeg kontrabeskjeden! NAV hadde innvilget 80% dekningsgrad da kundebehandleren tydligvis IKKE krysset rett ved utfyllelse. Dermed sitter jeg med et vedtak på 80% dekningsgrad, noe vi absolutt ikke ønsket, da dette går utover økonomien vår på en heller tussig måte. Det blir jo regnet 80% av både min og min manns lønn.
Jeg mottok svaret på søknaden fra NAV i slutten av april, men tenkte ikke noe mer over det når jeg leste igjennom vedtaket. Heldigvis så tok min arbeidsgiver kontakt!!
Dermed var det bare å hive seg rundt å ringe til NAV. Fikk beskjed om å dra med en skriftlig klage til mitt lokale navkontor da fristen løper ut om en ukes tid. Som sagt så gjort. Høygravid, småstresset og egentlig på gråten nær dro jeg avgårde. Møtte heldigvis en kundebehandler jeg har hatt før som er veldig forståelsesfull. Hun hjalp meg med å stemple og sende klagen videre til NAV. Men hun kunne ikke garantere at vedtaket blir endret og det at det kom til å ta litt tid før jeg får svar. 2 dager til termin og hodet trengte absolutt ikke dette å bekymre seg over. Huff.. Håper inderlig at det ikke blir noe krøll..
Er det noen av dere som har klaget på vedtak?
Synes det er kjempe ergelig at når man drar for å få hjelp til utfylling at de presterer å fylle ut feil.
Søknaden til NAV ble utfylt med hjelp av navkontoret, da jeg synes det var litt vanskelig å tyde meg frem til riktig utfyllelse selv. Jeg var (u)heldig å fikk god hjelp og kundebehandleren krysset av og ordnet med det som skulle være i søknaden. Jeg var nå sikker på at alt skulle være rett og sendte skjemaet inn uten å tenke noe mer over dette. Trippet lettet ut fra kontoret og har vært fornøyd helt frem til nå...
Idag fikk jeg kontrabeskjeden! NAV hadde innvilget 80% dekningsgrad da kundebehandleren tydligvis IKKE krysset rett ved utfyllelse. Dermed sitter jeg med et vedtak på 80% dekningsgrad, noe vi absolutt ikke ønsket, da dette går utover økonomien vår på en heller tussig måte. Det blir jo regnet 80% av både min og min manns lønn.
Jeg mottok svaret på søknaden fra NAV i slutten av april, men tenkte ikke noe mer over det når jeg leste igjennom vedtaket. Heldigvis så tok min arbeidsgiver kontakt!!
Dermed var det bare å hive seg rundt å ringe til NAV. Fikk beskjed om å dra med en skriftlig klage til mitt lokale navkontor da fristen løper ut om en ukes tid. Som sagt så gjort. Høygravid, småstresset og egentlig på gråten nær dro jeg avgårde. Møtte heldigvis en kundebehandler jeg har hatt før som er veldig forståelsesfull. Hun hjalp meg med å stemple og sende klagen videre til NAV. Men hun kunne ikke garantere at vedtaket blir endret og det at det kom til å ta litt tid før jeg får svar. 2 dager til termin og hodet trengte absolutt ikke dette å bekymre seg over. Huff.. Håper inderlig at det ikke blir noe krøll..
Er det noen av dere som har klaget på vedtak?
Synes det er kjempe ergelig at når man drar for å få hjelp til utfylling at de presterer å fylle ut feil.