NAV innvilget søknaden om foreldrepenger etter et par dagers behandlingstid :)

Bokelsker

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Jobben min sendte inn inntektsopplysningsskjemaet denne uken (vet ikke hvilken dag, men tidligst mandag), og i dag morges kom svaret fra NAV om at søknaden er innvilget. Det synes jeg var ganske imponerende! Da jeg søkte i 2015 husker jeg at behandlingstiden skulle være ti uker, men det tok 14 uker. Jeg fikk svar et par dager før jeg fødte. Så jeg må nesten gi litt skryt til NAV – de får jo ikke så mye av den slags. :)
 
Det har blitt kjemperaskt etter at de la om systemet og at de regnet for de siste 3 mnd. Her brukte de knapt en time fra inntektsskjemaet ble sendt inn fra jobb. Veldig bra! :happy:
 
Det gikk kjemperaskt her også, fikk svar i dag, søkte for 2 uker siden. Vet jobben var litt treg med å sende inn inntektsmelding, så nav hadde sikkert vært enda raskere om det bare var de det sto på også.:)
 
Jobben min sendte inn inntektsopplysningsskjema for to uker siden, og jeg har ikke fått svar enda... Skal ut i permisjon om bare to uker, så håper på svar snart.
 
Godt å høre! Jeg har fortsatt ikke fått søkt fordi jeg ikke var registrert med arbeidsforhold hos NAV – arbeidsgiver skal nå ha sendt inn opplysningene, men det ser ikke ut til å ha blitt oppdatert hos NAV ennå :rolleyes: De har sendt inn inntektsopplysninger også, så det er bare å faktisk få sendt inn selve søknaden som mangler. Får ringe NAV en dag og høre, for nå hadde det vært fint å bli ferdig med det synes jeg!
 
Det samme skjedde med meg idag!
Arbeidsgiver sendte inn skjema i morges, fikk vedtak etter noen timer :)
Ble imponert sjæl!
❤️
 
Når jeg sjekker inne på nav.no, ser det ut til at arbeidsgiver sendte inn skjemaet i morges, og så fikk jeg svar etter en time. :) Imponerende!
 
Jobben min sendte inn inntektsopplysningsskjemaet denne uken (vet ikke hvilken dag, men tidligst mandag), og i dag morges kom svaret fra NAV om at søknaden er innvilget. Det synes jeg var ganske imponerende! Da jeg søkte i 2015 husker jeg at behandlingstiden skulle være ti uker, men det tok 14 uker. Jeg fikk svar et par dager før jeg fødte. Så jeg må nesten gi litt skryt til NAV – de får jo ikke så mye av den slags. :)

Hei!
Kan jeg spørre hvor lenge før de sendte inntektsopplysninger? Må jobben vente til det er maks 4 uker til permisjon starter eller kan de sende inn før?
 
Hei!
Kan jeg spørre hvor lenge før de sendte inntektsopplysninger? Må jobben vente til det er maks 4 uker til permisjon starter eller kan de sende inn før?

De må vente til maks fire uker før. Jeg søkte i begynnelsen av november, jobben sendte inn inntektsmeldingen i går. :)
 
Jeg er visst en meget spesiell person siden jeg er den eneste saksbehandlerne hos NAV har vært borti som ikke får opp arbeidsforholdet mitt i søknaden :rolleyes:

Ah, jeg husker første gang jeg åpnet søknaden for rundt en måned siden og tenkte at det var supert at det har blitt så enkelt å søke nå :p Mange eposter, fem telefonkøer og ingen løsninger senere tenker jeg at NAV fortsatt er NAV :wacky:
 
Har gått over 2 mnd og venter fortsatt:shy:
 
Har gått over 2 mnd og venter fortsatt:shy:

Men har arbeidsgiver sendt inn inntektsmelding? Og er det mindre enn fire uker til permisjonssstart? Da håper jeg du får svar snart!
 
Jeg har venta i 2 måneder, men fikk endelig svar i dag! Er selvstendig næringsdrivende, så derfor tok det nok litt ekstra tid :)
 
Hos meg fikk de inntektsopplysninger, så plutselig måtte de ha timelister helt fra 1februar!!! Helt idiotisk.. bare pga varierende inntekt! Trodde de skulle gå ut i fra inntektsmeldingen fra arbeidsgiver basert på 3 siste månedene uansett... så nå er jeg veldig nervøs for hva jeg får :smiley-angry017
 
Men har arbeidsgiver sendt inn inntektsmelding? Og er det mindre enn fire uker til permisjonssstart? Da håper jeg du får svar snart!

Er 2 uker til permisjonsstart og har gått på arbeidsavklaringspenger fra nav, så de skulle vel ha inntektsopplysningene mine?
 
Hos meg fikk de inntektsopplysninger, så plutselig måtte de ha timelister helt fra 1februar!!! Helt idiotisk.. bare pga varierende inntekt! Trodde de skulle gå ut i fra inntektsmeldingen fra arbeidsgiver basert på 3 siste månedene uansett... så nå er jeg veldig nervøs for hva jeg får :smiley-angry017
Oi! Nå ble jeg også nervøs! Var student frem til sommeren og tjente kanskje 3-4000 i mnd i tillegg til studielånet, så jeg håper da virkelig ikke de har tenkt til å ta det med i beregningen! :wideyed:
 
Oi! Nå ble jeg også nervøs! Var student frem til sommeren og tjente kanskje 3-4000 i mnd i tillegg til studielånet, så jeg håper da virkelig ikke de har tenkt til å ta det med i beregningen! :wideyed:

Det jeg også gjorde!! Frem til juli hadde jeg mellom 4000-6000 i mnd ca, etter det rundt 34.000.... å det er ganske stor forskjell for å si det sånn! Kan ikke leve på mellom 4000-6000 i mnd med en baby! :( så vi får bare krysse fingrene!
 
Er 2 uker til permisjonsstart og har gått på arbeidsavklaringspenger fra nav, så de skulle vel ha inntektsopplysningene mine?

Ja, det skulle man tro! Men jeg ville nok ringt NAV, eller chattet med dem, bare for å være på den sikre siden. Kjedelig hvis det er et eller annet skjema du lett kan fylle inn, og så blir utbetalingene forsinket pga. det. Håper det ordner seg!
 
Det jeg også gjorde!! Frem til juli hadde jeg mellom 4000-6000 i mnd ca, etter det rundt 34.000.... å det er ganske stor forskjell for å si det sånn! Kan ikke leve på mellom 4000-6000 i mnd med en baby! :( så vi får bare krysse fingrene!

Jeg vet ikke om det er slik, men det BURDE være slik at NAV bruker det høyeste tallet. Så hvis snittet av de siste tre månedene blir høyest, så bruker de det, mens hvis snittet av det siste året blir høyest, så bruker de det. Krysser fingrene for dere begge!
 
Back
Topp