NAV info.

Miss Bloomwood

Glad i forumet
Til fremtidige nav-brukere:

For at ting skal gå raskest mulig, les nav.no nøye når det gjelder deres behov. Samle sammen alle opplysninger som skal til. Inntekstopplysninger, sykemeldinger og skjemaer. Fyll ut skjemaet som du har tatt ut i fra nav og les nøye hva som står på første siden.

Når du er sikker på at du har tatt med det du skal ta med, Stift alle arkene sammen med stiftemaskin gjerne flere slik at de ikke kan påstå at de ikke har fått de arkene du har sendt Der etter send det til den adressen det står på det første arket.
Som regel må ditt lokale nav-kontor sende det videre og kan risikere og miste ark eller sende det feil.( alle kan gjøre feil som dere vet) Så dere kan like gjerne hoppe over et ledd og sende det direkte til forvaltning.

Gjør du dette er sannsynligheten stor for at det går smertefritt for seg mener jeg.

opp

Bare et par oppklaringer. Man sender ikke direkte til forvaltning, man sender til scanning (det er ikke alt som skal scannes ennå, men det kommer). Når papirene er scannet sendes de elektronisk tilbake til de som skal behandle saken. Og man skal ikke stifte sammen sidene. Når papirene skal scannes skal de ligge med førstesiden øverst og de øvrige arkene bak, ikke med stift/binders etc.

Men ellers er jeg enig! Les nøye og send med det som skal sendes med! [:)]

ORIGINAL: *Hera*

Bare et par oppklaringer. Man sender ikke direkte til forvaltning, man sender til scanning (det er ikke alt som skal scannes ennå, men det kommer). Når papirene er scannet sendes de elektronisk tilbake til de som skal behandle saken. Og man skal ikke stifte sammen sidene. Når papirene skal scannes skal de ligge med førstesiden øverst og de øvrige arkene bak, ikke med stift/binders etc.

Men ellers er jeg enig! Les nøye og send med det som skal sendes med! [:)]

Oki, da lærte jeg enda mer[:)]. Da jeg sendte en hel bunke med papirer for å søke om dagpenger nå festet jeg de sammen med en splittbinders. Jeg hadde så himla mange ark at jeg ikke klarte å stifte de sammen. Jeg ringte i dag og fikk beskjed om at jeg hadde gjort alt riktig og at det var fattet vedtak på at jeg fikk dagpenger.

Også ganske kjekt å levere søknaden personlig, og se på mens de stempler den- fra den datoen gjelder behandlingstiden. Med posten kan mye skje ( i hvertfall hevder nav det hvis de har rota bort søknaden,) og stemplet blir den kanskje ikke før en stund etter de har mottatt.

Ingen som lurer på hvor det blir av alle disse papirene med høyst personlige opplysninger som nav "roter" bort? Jeg tror ikke et sekund på at de roter vekk så mye papirer. Er vel en unnskyldning for å hale ut tiden, tenker jeg. 

hahahaha.. akkurat det vi har gjort flere ganger, men de klarer å fucke det til fordet! Vi fakset direkte til forvaltning engang også med navnet på hun saksbehandleren... dette endte vi opp med å gjøre 4 ganger før de fikk det.. DET er spesielt...[8|]

jeg leverte papirene selv til NAV.. 3 GANGER.. gikk 3 mnd utenlønn fordi de aldrig har motatt papirene.. enda jeg har kopiene stempla og signert.. så ikke altid d hjelper altså... jeg virkelig hater nav de bare roter med d som de skal utbetale meg...

TA KOPI!!!!

Back
Topp