NAV har ringt

Silje1982

Forumet er livet
Jeg fikk ikke tatt den for jeg hadde telefonen på lydløs da. Men er det flere som er sykemeldte her inne som har blitt kontaktet?[8|] Jeg har ikke ringt opp igjen for det syter jeg kraftig med. Kan det være angående sykemeldingen de ringer? At jeg bør få tilrettelagt arbeidet mitt og slike ting? Er nervøs jeg[:D]

Jeg har ikke fått noe tlf fra de! Men det er sikkert ikke noe å bekymre seg for![:)] Kanskje de bare lurer på noe! Bare ring tilbake å høre![:)] Nå ble jeg nyskjerrig på hva de ville![:)] Lykke til![:)]

Jeg er drittnervøs jeg da[8D] Jeg snakket med slinsie her om dagen og hun sa at det er strengt nå det med sykemeldinger og at vi skal ha snakket om tilrettelegging med arbeidsgiver osv for hvis ikke så kan det gå utover sykepengene våre og i verste fall kan vi risikere å tape på det. Derfor klarer jeg ikke helt å ringe opp igjen[8D] Men bør jo gjøre det[8D] Takk for det[:)]

Vel, det er jo helt klart for ditt tilfelle at du ikke kan gå tilbake i jobb, men det skal ha vært en samtale med arbeidsgiver uansett - slik jeg har forstått det fra legen.

Så det kan være det de ringer om?? Huff og huff... for noe dritt altså. Jeg hadde ikke det i sist svangerskap jeg da[8D] Bør kanskje ringe opp igjen til nav[8D]

Ring nå da å få det overstått!

*klem*

Det kan være noe helt annet?? Who knows! ;)

Jeg var nettopp i samtale med arbeidsgiver om tilrettelegging! Har vært sykmeldt i 1/2 år nå så jeg måtte det![:)] Men nav ringte ikke for det! Fikk bare beskjed fra arbeidsgiver om å komme på samtale![:)]

Ja, jeg får ringe nav[8D] Grunnen til at du sikkert ikke har blitt ringt opp Ragnhild er for at det står på din sykemelding at du har hatt samtale med arbeidsgiver[:)] Jeg har krysset ut nei hver gang og det er nok kanskje derfor de ringer[8D] For at jeg må ta den samtalen. Huff og huff.. Det har jeg jo ikke lyst til da...

Tror bare du trenger å ta en prat med sjefen din, og prate om muligheter for tilrettelegging. Du sier selv hva som ikke passer for deg å gjøre, og da kommer dere nok fram til at det er like greit at du er sykemeldt..

Er ikke noe skummelt å ha sånn samtale, men det er bare for at NAV skal vite at du har pratet med arbeidsgiver om muligheter for tilrettelegging. Det er vel et system som ikke er tilpasset gravide, men som vi like vel kommer innunder og da er det bare formalitet med den samtalen..

Ring NAV å få det unna, er jo ikke sikkert det har med sykemeldingen din å gjøre heller.. Bedre å få det unna enn å gå å grue seg/og lure i uvissheten..[:)] Lykke til

Dess lengre du venter med å gjøre noe, dess verre blir det.
Nettopp bl.a fordi man forstørrer ting i hodet. Du vet jo ikke hva de ville engang. Ring nå og få det gjort [;)]

Ja... det kan godt hende ja![:)] Det går så bra skal du se![:)] Like så greit å få det unna gjort![;)] Slipper du å gå å lure sånn![:)] 

Hehe.. nå var jeg flink jente og ringte hun der dama[:)] Hun ga beskjed til meg at hun ikke visste hva det gjaldt og at hvis det var viktig så ville de ringe meg opp igjen. Så nå går jeg og vente på den der dumme telefonen[8D] Har skrudd på lyden nå da slik at jeg får tatt den neste gang[8D] Åååååårrrrrrrrh for noe dritt[&:]

Ikke stresse, jente [:)]
Hvorfor er du så nervøs, egentlig? De har neppe tenkt å bite hode av deg. Hvis det er ang. tilrettelegging, er det vanskelig å snakke om?

Det går nok bra skal du se.
*Stolt for at du ringte opp igjen!*

Jeg har vært sykemeldt siden midten av februar så det begynner jo å bli en stund da[8D][:)] Så forstår hvis de må etterlyse den samtalen. Men da burde jo arbeidsgiver ha innkalt meg[8|] Forstår ikke det jeg. Han som jobber i advokatfirma bør jo ha kontrollen på slike ting[8D]

Oki! Jeg var på samtale i uke 12 å nå etter ett 1/2 år! Min arbeidsgiver fikk tillsent sånn skjema fra nav nå som vi måtte fylle ut sammen å sånn! Var ikke noe stress![:)] Regner med at han tar kontakt snart, og innkaller til en samtale![:)] 

Jeg ringte opp igjen til nav nå og snakket litt med ei der som hjalp meg så godt hun kunne. Legen måtte fylle ut noe på sykemeldingen etter at jeg har vært sykemeldt i 8 uker. Det var medisinske årsaker til at jeg ikke kunne være i aktivitet. På en måte erklæring fra legen. Hvis ikke så skal nav etter rett stoppe sykepengene. Det har de heldigvis ikke gjort i mitt tilfelle. Men det kan ha noe med at det fortsatt er jobben min som betaler ut penger til meg. Men da er jeg jo nødt for å få tak i legen min og få henne til å føre på det da. For et styr! Og så bør jo hun fylle ut det på denne sykemeldingen før jeg sender den inn også da vel[8|][8D]

Rart at du ikke fikk noe brev i psten om det da! For det gjorde jeg! Å dær sto det at jeg måtte selv kontakte lege å få den ti og fylle ut medesinsk årsak!
Jaja... men da vet du iallefall hva det var de ville! [:)] Jeg tok bare en tlf til legen min, så fika de det![:)]

Fikk du det brevet etter at du hadde vært sykemeldt i cirka 6 uker eller noe? Så det er bare til å få legen min til å ordne det så går det seg til?[:)] Jeg vet ikke om det var derfor de ringte egentlig.. Jeg fikk bare snakket med ei og forklarte hvorfor jeg tror de kan ha ringt og det var da hun forklarte meg hvordan det fungerer[8D] Selvfølgelig er jo telefonen på legekontoret stengt en stund og det er jo så typisk. Men jeg bør kanskje bare gå ned da og få det ordnet slik at det ikke blir noe tull med pengene. Hvis de har tid til å hjelpe meg med det da[8D]

Tror jeg fikk det når jeg har vært sykmeldt i ca 8-9 uker! Å da ringte jeg bare til legen, så fylte ho ut det på sykmeldingen min, på den delen av sykmeldingen jeg skal ha! så dro jeg nedover til nav å de kopierte den delen å så var det greit![:)]

Back
Topp