Nav- foreldre penger

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Må vi søke om å ta ut ferie eller ? Papirene er jo helt endret siden sist! Da skulle vi føre på perm, ferie, perm ferie også videre? Må NAV informeres om ferie avvikling eller? Hjelp! Trodde ikke jeg skulle støte på sånne problemer etter å ha gjort dette 2 ganger før!

Jeg fant ut at jeg ikke skrev noe om ferie på denne søknaden, søkte bare om 35 uker sammenhengende (med 100% lønn). Når babyen er født bruker jeg det andre skjemaet og søker om utsettelse pga ferie, skal ta 4 uker ferie til høsten.

https://www.nav.no/skjema/Skjemaer/...ilederPrivatperson?key=248825&languagecode=53

Fedrekvoten har vi ikke søkt om enda, tenker vi tar det etter at babyen er født, og etter at jeg har avviklet ferien min, slik at datoene blir mest mulig korrekt og vi vet om han får 12 eller 14 uker.

Må vi søke om å ta ut ferie eller ? Papirene er jo helt endret siden sist! Da skulle vi føre på perm, ferie, perm ferie også videre? Må NAV informeres om ferie avvikling eller? Hjelp! Trodde ikke jeg skulle støte på sånne problemer etter å ha gjort dette 2 ganger før!

Det er et eget skjema hvor du må søke om utsettelse pga ferie :)

Jeg la med eget skjema for ferie 4 uker + 1 dag sammen med søknaden ja.
Likegreit å få det gjort samtidig da jeg likevel var innom arb.giver for å få papirer. ;)

Takk for svar- men syns det var lettere før ja!
Vi skal jo ha gradert uttak fra sept ergo må dette søkes om i midten av juli- så da venter jeg til babyen er i hus...

Men på skjemaet for utsettelse og garderobe stod deg jo at det skjemaet ikke gjaldt ved avtalte festet ferie- 5 uker i året- men du burde jo få vite når det er?!?!

Så det jeg gjør i dag er altså å søke all permisjonen på meg som jeg kan for i juli å søke om garderobe og pappa perm.... Trodde ikke jeg var så dum;(

Jeg skrev i notatfeltet at jeg skulle ha ferien da og da, og skrev opp i det rutefeltet at permisjonen avvikles fra xx.xx til xx.xx, og så fra xx.xx til xx.xx etter ferieavvikling. Håper ikke det blir noe kluss med den måten, gjorde sånn sist også uten problemer:)

Men på skjemaet for utsettelse og garderobe stod deg jo at det skjemaet ikke gjaldt ved avtalte festet ferie- 5 uker i året- men du burde jo få vite når det er?!?!
(
Det er forskjell på avtalefestet ferie og lovfestet ferie. Lovfestet ferie er 4 uker+1 dag som loven sier vi "skal" ha. Denne kan du bruke til å forskyve perm. Avtalefestet ferie er ferie du har utenom som er avtale mellom deg og arbeidsgiver (type lang ferie for lærere (tror jeg), den femte ferieuka de fleste har, romjulsfri og påskefri som mange har i kontrakten sin etc....). Det er denne ferien som ikke kan brukes til å forskyve perm, men som eventuelt kan tas i etterkant. Dette blir derimot en avtale mellom deg og arbeidsgiver. Dersom du skal forskyve med lovfestet ferie (opp til 4+1) må Nav og arbeidsgiver vite når dette er.
Håper dette var forståelig :-p

Back
Topp