Nav eksperter her?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Har et dilemma og lurer litt.... må lade opp telefonen før jeg får ringt Nav... så tenkte kanskje noen visste i stedet [;)].

Jeg brukte opp alle sykemeldingsukene under graviditeten. Altså må jeg være i jobb i 26 uker før jeg har lov til å være sykmeldt igjen. Så når jeg da starter i jobb igjen 28.juni... da har jeg ikke lov til å være hjemme på 6mnd. Og det skal jo da godt gjøres med et barn som skal for første gang i barnehage i september eller noe sånt, om man får plass.... hvis ikke får vi trylle. Shit... er hva jeg tenker.

ELLLER? nullstiller man sykepengene med perioden man er i foreldrepermisjon? Eller er det faktisk sånn at jeg må være i jobb 26 uker fra i sommer for å kunne bli sykmeldt igjen... altså null influensa, null sykdom på verken meg eller bebbis... Sannsynlig [&o][8|]

vet ikke, men du har jo hvertfall egenmelding og sykt-barn-dager..

Ingen fare, å være i permisjon regnes som å være i "jobb" så du har fulle sykepengerettigheter når du begynner. NB dette er forutsatt at du ikke tar ut ulønnet permisjon etter permisjonen, da må du jobbe i 4 uker for å opparbeide sykepengerettigheter og 8 uker for egenmelding (de fleste steder) Sykt barn dager kan du ta ut med en gang uansett slik jeg har forstått det...

ORIGINAL: Pearl

Ingen fare, å være i permisjon regnes som å være i "jobb" så du har fulle sykepengerettigheter når du begynner. NB dette er forutsatt at du ikke tar ut ulønnet permisjon etter permisjonen, da må du jobbe i 4 uker for å opparbeide sykepengerettigheter og 8 uker for egenmelding (de fleste steder) Sykt barn dager kan du ta ut med en gang uansett slik jeg har forstått det...

Det var da enda godt.... kjente jeg begynte å bli litt nervøs her.... [8D]

Hoho, måtte bare inn her altså, for jeg kan ikke skjønne at det finnes noen som er ekspert på nav [:D][:D][:D]

Back
Topp