NAV bekreftelse på svangerskap/termin

Knøttemammaen

Glad i forumet
NAV ønsker jo en bekreftelse fra lege (/jordmor?) på svangerskapet/termindato. Jeg vil helst ikke sende helsekortet, det er dessuten ikke oppdatert siden jeg var 25+5, og dermed vil de vel ikke godta det?

Noen som vet om man trenger legetime for å få en slik bekreftelse, og om legekontorene har et fast skjema de printer ut?

Har forøvrig passert første hinder; blitt enig med gubben om fordeling og slikt;) Ikke verst bare det;)

Jeg ringte til jordmor, så printet hun ut en bekreftelse som jeg hentet samme dag :)

Bare å ringe legekontoret så skriver de ut et brev/bekreftelse for deg;-)

Ja jordmor kan gi deg det:) men her er vaffal regelen at bekreftelsen må være dattert i uke 26 eller etter det. NAV godtok ikke om det var dattert tidligere.

*BenedicteOgLillebror* skrev:
sist da jeg søkte om foreldrepenger så tok de kopi av helsekortet.

Bare en liten kommentar til dette: Helsekortet er et personlig dokument som NAV strengt tatt ikke har noe med. Bare ring jordmor/lege og de ordner en terminbekreftelse på et blunk.. NAV rotet forøvrig bort både terminbekreftelse min og mine og samboerens lønnsslipper forrige gang jeg skulle ha permisjon, derfor er jeg litt ekstra påpasselig på dette med personlige dokumenter som sendes den veien.

Da jeg var hos jordmor for ultralyd skrev hun ut et ark der termindatoen stod på samt. hva ultralyden viste. Hun ba meg ta en kopi av denne og sende til NAV da det ble aktuelt å søke. Får ikke alle en utskrift fra ultralyden?

Trultepus skrev:

Bare en liten kommentar til dette: Helsekortet er et personlig dokument som NAV strengt tatt ikke har noe med. Bare ring jordmor/lege og de ordner en terminbekreftelse på et blunk.. NAV rotet forøvrig bort både terminbekreftelse min og mine og samboerens lønnsslipper forrige gang jeg skulle ha permisjon, derfor er jeg litt ekstra påpasselig på dette med personlige dokumenter som sendes den veien.

Det er nettopp derfor jeg IKKE vil gi dem helsekortet (evt sladde alt som har med journal osv å gjøre). De har ingenting med hvor mange ganger jeg har vært hos legen, hvilke blodprøver som har hvilke resultater, religion eller noe annet.

Knøttemammaen skrev:
Trultepus skrev:

Det er nettopp derfor jeg IKKE vil gi dem helsekortet (evt sladde alt som har med journal osv å gjøre). De har ingenting med hvor mange ganger jeg har vært hos legen, hvilke blodprøver som har hvilke resultater, religion eller noe annet.

jojo, ser den. Tenkte ikke så mye på det der og da jeg da.
Men var bare terminbekreftelsen de trengte, så kunne nesten klippe ut den :P

Back
Topp