Natusan

Prinsesse i magen

Elsker forumet
Er det noen som har noen erfaring ang natusan eller?
Det var en venninne av meg som sa jeg IKKE burde bruke natusan produkter. For det var bare noe dritt.... Det var noe middel i som ikke var bra eller no. Og den oljen var bare tull. Det sto noe med at oljen la seg bare som et lag ut på huden å laget falsk mykhet eller no..

Hva av produkter mener dere er best og bruke?
Ho anbefalte babyline. Tror jeg det var!. At det var veldig bra! [:)]

ORIGINAL: Vugge

Jeg har kjøpt Natusan. Bortsett fra de to produktene som kunne gi hormonforstyrrelser..
Også har jeg i grunn litt fra mange forskjellige merker.. [8|]

Hva er de to da?
Hvis jeg har de så er det rett i søppla! [:)]

ORIGINAL: Prinsesse i magen

Det var en venninne av meg som sa jeg IKKE burde bruke natusan produkter. For det var bare noe dritt.... Det var noe middel i som ikke var bra eller no. Og den oljen var bare tull. Det sto noe med at oljen la seg bare som et lag ut på huden å laget falsk mykhet eller no..

Sniker fra Mars ;-)

Bruker bare natusan sine produkter, å er kjempefornøyd[:D] Huden hennes er helt perfekt og deililg.

Så ikke hør på henne du[;)]

ORIGINAL: ibojenta

Sniker fra Mars ;-)

Bruker bare natusan sine produkter, å er kjempefornøyd[:D] Huden hennes er helt perfekt og deililg.

Så ikke hør på henne du[;)]

Åå. Hmmm. Ja trodde igrunn natusan var et ganske bra produkt.
Men man må vel bare teste ut selv å se hva enn liker [:)]

Det var våtserviettene og en sånn vaskesåpe med pumpeflaske som ikke jeg husker navnet på nå.. [8|] Men altså.. De produktene det gjaldt blei fjernet fra butikkene da..
Og babyer kan uansett reagere på det meste..
Natusan har jo vært i så mange år at jeg føler meg hvertfall like trygg på de som andre merker jeg aldri har hørt om engang :)

Ja du sier noe der...! Ville heller stolt mer på natusan en ett nytt merke.
Selvom en unge reagerer på natusan, betyr det ikke at alle andre også gjør det [:)]
Tror jeg akn bruke natusan oljen og vaskekremen min med goood samvittighet jeg [:D]

Yup. Sjeldent ett produkt BARE har positivitet faktisk.. Så det er opp til en hver hva de liker best :)
Tåler ho ikke natusan, bytter vi ja [:)][:)]

Jeg har bare brukt Natusan babyolje på min jente..... superfornøyd og ho har fin hud, alltid hatt det :-)

Så jeg mener du kan trygt bruke den!!!

jeg har også bare positive ting å si om natusan. Har brukt det pågutten min på 6, og er veldig godt fornøyd. Det var noen produkter på det tidspunktet jeg fikk gutten min for 6 år siden som ble fjernet fra det norske markedet pga stoffer som ikke var bra. Men etter dem tok bort dem har jeg ikke hørt om flere produkter :)
Prøv deg frem og se hva du liker, det er det viktigste, alle babyer og mødre er forskjellige. [;)]

natusan våtservietter har jeg dårlig erfaring med, snuppa ble veldig fort rød og sår, bytta til pampers sine våtservietter
og merket fort forskjell [:)]
men har brukt og bruker enda natusan såpe(tip to toe) på snuppa og er veldig fornøyd. bruker også babyolje fra natusan [:)]

Husker det var noe styr med natusan for en tid tilbake...men de produktene ble vel trukket tilbake.

Bruker natusan i enkelte produkter, og har ikke så masse å sette fingeren på egentlig, helt greit, selvom jeg foretrekker andre merker som f.eks babyline

og som dere sier her, barn kan reagere forskjellig på forskjellige merker. ene barnet reagerer på feks, libero og ikke natusan og omvendt. må vel bare prøve seg fram.

Jeg har kjøpt Natusan. Bortsett fra de to produktene som kunne gi hormonforstyrrelser..
Også har jeg i grunn litt fra mange forskjellige merker.. [8|]

samme her! De har nok trekt de skumle produktene av markedet.. og jeg har ikke hørt om noen som har dødd av babyoljen til natusan.. noe annet er det jo dersom lille bebisen min reagerer på natusan sine produkter, DA bytter vi selvfølgelig..!! [:)] Kanskje liker vi ikke natusan sine produkter heller, vi vet jo ikke.. så vi begynner med det og prøver oss frem!

Det er mange produkter med mineralolje og parabener på markedet, bla Natusan sin babyolje..
Mineralolje trekker seg ikke inn i huden, som venninen din sa, men legger seg utenpå som et lag og hindrer feks vitaminer og lignede å trekke inn... Parabener er vist heller ikke så bra.

Google det, å se hva du finner... Tror det er mye manglende kunnskaper ute å går på dette feltet.
Når det er sagt, jeg er ikke noen ekspert eller idealsjel og jeg bruker mange slike produkter selv, rett og slett for jeg er vant til det..OG fordi dette er relativt ny kunnskap for meg og. Men jeg tenker den lille kan jo få slippe unna lengst mulig...

Libero sin babyolje inneholder vegetabilske oljer som er et mye mer naturlig valg, jeg blir ikke å bruke natusan...
Hvorfor begynne å forurense den lille med en gang?

ORIGINAL: LeViJaPia

Det er mange produkter med mineralolje og parabener på markedet, bla Natusan sin babyolje..
Mineralolje trekker seg ikke inn i huden, som venninen din sa, men legger seg utenpå som et lag og hindrer feks vitaminer og lignede å trekke inn... Parabener er vist heller ikke så bra.

Google det, å se hva du finner... Tror det er mye manglende kunnskaper ute å går på dette feltet.
Når det er sagt, jeg er ikke noen ekspert eller idealsjel og jeg bruker mange slike produkter selv, rett og slett for jeg er vant til det..OG fordi dette er relativt ny kunnskap for meg og. Men jeg tenker den lille kan jo få slippe unna lengst mulig...

Libero sin babyolje inneholder vegetabilske oljer som er et mye mer naturlig valg, jeg blir ikke å bruke natusan...
Hvorfor begynne å forurense den lille med en gang?

Leste jeg FORURENSE? Altså mener du at vi skitner til baby'n våres hvis vi bruker natusan? Hehe jaja!

MINERALOLJE

Det er mange meninger om mineraloljer og deres bruk i kosmetikk og hudpleieprodukter.
Vi vil her prøve å gi et nyansert bilde av mineraloljene.
Mineralolje er utvunnet fra råolje/petroleum. Oljene renses nøye før bruk og er uten lukt og farge. De koster lite å fremstille og harskner heller ikke. Det finnes flere typer mineraloljer, - fra de helt tyntflytende til vokskonsistenser. Mineraloljer er langkjedede hydrokarboner, dvs. kjemiske molekyler som bare består av bare karbon og hydrogen som ikke er i stand til å reagere med andre stoffer. Dette betyr at de er svært stabile og ikke tas opp i kroppen. Disse egenskapene har fordeler og ulemper:

Ulemper:
Mineraloljer er ikke ideelle bæresubstanser i daglige kremer fordi de ikke har noen aktiv pleiende effekt. De legger seg som et lag over huden. I høye konsentrasjoner kan de tette talgkanalene og gi kviser (dvs. de er komedogene), spesielt hos de med fet/uren hud. Mineraloljer kan også hindre aktive ingredienser i å trekke ned i huden.

Fordeler:
Mineraloljer reagerer ikke med noe i huden og er derfor ikke irriterende eller allergi-fremkallende. De kan ha gode beskyttende egenskaper i kuldekremer eller barberskum, og kan være stabilisatorer for solfiltre i solkremer i lave konsentrasjoner. Mineraloljer er vanlig å bruke i makeup for å få den til å sitte, noe som gjør at mange foundations kan fremprovosere uren hud.
TIPS: Det er da bedre å bruke ren mineral-makeup som er laget av knuste mineraler. Til tross for navnet har dette ingenting med mineraloljer å gjøre.

Merk:
Mineraloljer har ingen negativ effekt i:
1. Renseprodukter eller barberskum som vaskes av
2. Masker eller peelinger som fjernes etter kort tid
3. Ansiktsprodukter for tørr hud i moderate konsentrasjoner
4. Ansiktsprodukter generelt i lave konsentrasjoner
5. Kroppsprodukter (unntatt på hudområder med akne)
"Et kjapt google søk, og jeg fant dette...Er ikke natusan i seg selv, men mineraloljen...Så kan du jo lese og gjøre deg opp en mening selv...Forurense var bare et ord jeg brukte i mangel på noe bedre..."

Hmmm jeg hadde aldri tatt oljen rett på huden. Men kommer nok til å ta det i badet eller når jeg skal vaske ho. Så blander jo alltid ut med vann.. Er kasnkje noen som tar en ny rein klut med vann etter oljen. Men ikke vet jeg... 

Hmmm jeg hadde aldri tatt oljen rett på huden. Men kommer nok til å ta det i badet eller når jeg skal vaske ho. Så blander jo alltid ut med vann.. Er kasnkje noen som tar en ny rein klut med vann etter oljen. Men ikke vet jeg... 

Jeg strøyk jo GLATT på en test her inne om barnevask så blir spennende det her altså! [8D]

Natusan eller ikke så tror jeg nok det går helt fint. Jeg har hvertfall kjøpt Natusan. Brukt det i alle år både jeg og mamma og aldri hatt noe problemer så får jeg heller bytte om det blir for ille..

Kommer nok også til å bruke de oljene jeg har kjøpt fra natusan selv. Duger ikke de blir det nye her også [;)]
Med tanken på hvor mange år natusan har vært og det fortsatt er her, så er det jo noe bra med det [:)]

Eg har og kjøpt natusan sin olje te min lille skjønne[:)], den bruke eg på meg sjøl og kver gang eg har dusja, har ei stående i dusjen som eg smøre på mens huden ennå e våt, og tørker meg etterpå. Fikk d tipset av ei venninne for omtrent et år siden og nå klare eg meg isje uten! Herlig mykt [:)] [:)]

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009

[;)]

Back
Topp