Naturlige hår/hudpleieprodukter...

Mama Bear

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2016
Hei alle flotte damer. :)
Som gravid har jeg blitt veldig/ekstremt opptatt av å kun bruke naturlige hår og hudpleieprodukter.
Dette betyr uten parabener, mineraloljer, triklosan, sls, aluminium og de mest irriterende/hormonforstyrrende parfymestoffer som Lyral etc.

- Jeg er på jakt etter en god shampoo, balsam og evt. hårkur, MÅ da være uten parabener og helst også silikon, sls og sulfater. Håret mitt er veldig kresent og jeg har alltid brukt dyre frisørshampooer, men alle shampooene jeg har brukt inneholder ingrediensene som nevnt over. Har hørt mye bra om Burt Bee's, men siden håret mitt blir ødelagt! av butikkshampoo er jeg naturlig skeptisk. Jeg har tørt, brusete hår, som samtidig blir raskt fett (ganske så messed up etter en permanent, jepp jeg angrer :eek:)

- Også på jakt etter en god dusj og håndsåpe, rensekrem og ansiktskrem. Jeg liker ikke fete ansiktskremer som blir liggende som et lag, må trekke raskt inn i huden.

Av sminke bruker jeg Terre D'Oc fra Greenspirit, deo helt uten farlige stoffer fra Iherb :)

(Og ja, i noen øyne virker jeg nok overhysterisk, men jeg vil ha et best mulig utgangspunkt for den lille i magen, :love7 og for meg så er dette riktig :)

Setter pris på alt av tips :D

Last edited:
har du prøvd HEMPZ serien? :-)
De er hvertfall gode, både hudpleie og hårproduktene :-)
★☆★duppedingsen★☆★

Den har jeg ikke prøvd. Takk for tips :D

Endte opp med Less is More shampoo, balsam og kur, da jeg så at Hempz serien inneholder phenoxyethanol.:confused:
Man kan virkelig bli gal av å skulle finne naturlige produkter. Tror ikke det finnes 100 % naturlige produkter jeg. Noe feil er det i alt. :eek: Så nå får jeg bare leve med det som finnes i det jeg har bestilt, og håpe at alt kommer til å gå bra med den lille:)

Endte opp med Less is More shampoo, balsam og kur, da jeg så at Hempz serien inneholder phenoxyethanol.:confused:
Man kan virkelig bli gal av å skulle finne naturlige produkter. Tror ikke det finnes 100 % naturlige produkter jeg. Noe feil er det i alt. :eek: Så nå får jeg bare leve med det som finnes i det jeg har bestilt, og håpe at alt kommer til å gå bra med den lille:)

Syns du skal ta en titt på nisim! :) de er klinisk dokumentert og virkelig flotte produkter, både shampoo, balsam, body lotion, kroppsvask osv :)
Skal være 100% naturlig, og er ikke tilsatt noe parfyme :) de er urtebaserte :) http://www.nisim.no/Category/ShowNoSub/746/Spørsmål-og-Svar

Selv har jeg brukt shampooen for normal til tørr hodebunn pga hodebunnsplager (svært tørr) og den fungerer som bare det! :) nå under graviditeten har jeg brukt body lotion deres også før gravid, og den er helt flott den også! Virker som om det er "for godt til å være sant" men dette er faktisk sant :) stopper alt hårtap og har du tørr eller fet hodebunn så hjelper den som bare det mot det og :)

Og det uten å ødelegge håret. Mange sånne produkter er utrolig harde på håret selv om det fungerer på hodebunn, men ikke disse :) håret kan kjennes hardt ut etter shampoo, men det er pga shampoo vasker håret så utrolig rent og godt :)! Bare å ha en god balsam :) (gjerne og fra nisim - kur og balsam i ett :) )

Back
Topp