Naturlig start/ igangsetting

Lille-My

Glad i forumet
Noen som har prøvd begge deler? Hører så mye om at igangsatte fødseler er så mye verre... Blir mest sannsynlig satt igang i morra, og kjenner jeg kvir meg litt ekstra hvis det er riktig!

Har ikke blitt satt igang selv, men min svigerinne ble satt i gang. Og hun hadde en fantastisk flott fødsel.

Lykke til! Tenk bare at snart får du endelig treffe ditt livs kjærlighet. emoticon

Det var litt godt og høre :) Tusen takk for svar :)))

Jeg har prøvd begge deler,å ikke for å skremme deg,men synes helt klart den igangsatte var verst!
Fra første ri til jenta var ute tok det 1 time!!! Riene var sinnsyke og ingen pause imellom. Følte jeg mista kontrollen fullstendig! Dette var min andre fødsel,så ikke sikkert det hadde gått så fort hvis det var med nr 1. MEN til gjengjeld var jeg super-sprek etterpå   Opp og hoppa med en gang! Etter første fødsel som tok rundt 24 timer var jeg utslitt!
Ja,det var sykt vondt,men helt flott å bli ferdig med det i en fei!
Lykke til! Det går nok kjempebra!

Blei satt i gang med nr 2 og det var en helt annen opplevelse enn nr 1. En drømme fødsel

jeg har blitt satt i gang med begge og har hatt veldig fine fødsler :) Nr 1 var et enete tort kaos for meg egentlig da. men etter 2 piller så kom jeg omsider i gang av meg selv dagen etter og fra førte ri til hun var uke tok d vel en 6-7 timer.

nr 2 gikk foort. fikk to piller, og kom i gang etter noen timer fra jeg trodde jeg var i fødsel så tok d 1 time til hun var ute. d var ne drømmefødsel. ja d var styggondt i en halvtime, men hvem overlever ikke d da liksom :P

Jeg har og opplevd begg deler. Ble statt igang med nummer to og det var jo mye mer heftig, men og over på 4 timer og ikke 16 som første. FAntes ikke sliten etter andre, etter første var jeg helt hvitblek og sliten ett par dager. Mye mer ødelagt der nede og etter første, etter andre kunne man ikke se at jeg hadde født der nede engang.

Jeg fikk rier av meg selv første gang, fødsel på 3 timer som var veldig fin.

Ble satt i gang andre gang pga bekkenløsning. Var moden, så de tok vannet og satte drypp. Fødsel på 2 timer som også var veldig fin, men mer intens. Men var i mye bedre form enn etter første fødsel.

Syns begge fødslene var kjempefine, og hadde ikke hatt noe i mot å bli satt i gang igjen. Men hadde selvsagt ønsket at alt skulle skje naturlig. Men slik ble det ikke denne gang. Slapp heldigvis å være pleiepasient til to uker over termin, syns de var greie som satte fødselen i gang to uker før heller!

Høres ut som om det kan bli en mer intens fødsel ved igangsetting da. Kanskje fordi det går litt fortere? Men er jo som de fleste av dere sier. Er greit og bli fort ferdig med det :)

Er det forresten samme grensen på når man kan få epidural når man blir satt igang? Man må ikkje "lide" lengre ved igangsetting sant?

mine 2 første var helt igangsatt. Kom inn på sykehuset uten rier og ble satt igang.
Nr 1 tok 12 timer, og var en grei fødsel.
 Nr 2 tok 6,5 time fram til 8cm åpning, men endte i hasteks da.
Nr 3 startet av seg selv med rier. Hadde rier i ca 6 timer hjemme før vi dro til føden., hadde da 4cm åpning, men lite effektive rier, så trengte drypp da og. Fra dryppet ble satt på 5cm åpning til han var ute gikk det 3 timer. Men dette var den desidert vondeste fødselen.
Nr 4 startet helt av seg selv, og fra første rie til han var ute gikk det 4,5 time. Dette var en drømmefødsel. Akkurat passe lang tid, og for ikke snakke om at alt var 100% naturlig. Ingen hjelpemidler, ingen ledninger og overvåkning og ingen stress som med alle de andre. Alt skjedde naturlig i en vanlig seng i mitt tempo uten 4-7 leger/jordmødre som sto og ropte at jeg måtte skynde meg å presse.

Jeg har blitt satt i gang to ganger og hadde to helt ulike fødsler,så det trenger ikke ha noe betydning:)

Har bare født en gang, og ble satt i gang da. Syns jeg hadde en kjempefin fødsel, gikk rimelig kjapt og. 

Det er så utrolig forskjellig hvordan man opplever en fødsel, enten den er igangsatt eller begynt naturlig. Husk at dette blir DIN fødselsopplevelse og det at andre har hatt en opplevelse av å bli igangsatt betyr ikke at det blir slik for din del. Tror det er viktig å ta ting som det kommer.

Jeg har prøvd begge deler, og ja, det ble mer intenst å bli igangsatt, og det gikk fort, men jeg hadde ganske fine fødselsopplevelser for det.

Masse lykke til i morgen, du kommer uansett til å få et helt fantastisk resultatemoticon

Har opplevd begge deler.

Med førstemann ble jeg satt i gang med ballongkateter. Fra første rie til han var født gikk det 5 og en halv timer. Ila denne tiden fikk jeg epidural, og sov i 1 time, pluss at jeg slappet av og leste litt i ca 45 min. Fødselen var enkel, to press og han var ute. Var i veldig fin form med en gang etterpå.

Den andre fødselen startet av seg selv. Fra første rie til jenta var ute gikk det knappe 2 timer. Det var intenst mens det sto på, men en fantastisk fødselsopplevelse! Jeg følte at jeg hadde mye mer kontroll over meg selv og det som skjedde denne gangen, men det tror jeg var fordi jeg ikke hadde epidural.

To ulike, men flotte opplevelser, og absolutt ikke skummelt å bli satt i gang!

Lykke til! :)

Back
Topp