Naturlig smertelindring migrene

habibti

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har migrene, men tar ikke medisin for det. Har dere noen tips for å lindre smertene utenom medisiner? Bruker varme-pute i nakke og det hjelper jo litt :)

Søvn, mørkt og kaldt rom, kald klut over pannen. Selv må jeg ha smertestillende for å komme meg gjennom dagene når jeg har migrene i tillegg til å sørge for å få sove på et mørkt og kjølig rom..

Søvn, mørkt og kaldt rom, kald klut over pannen. Selv må jeg ha smertestillende for å komme meg gjennom dagene når jeg har migrene i tillegg til å sørge for å få sove på et mørkt og kjølig rom..
Ja, lys er definitivt en fiende. Bevegelse er heller ikke noe særlig..

Kan jeg spørre hvorfor du ikke tar medisiner?[emoji4]
Jeg har ikke så kraftig migrene at jeg spyr for eksempel. Når den kommer har jeg den i tre dager, men jeg blir ikke heeelt "hemmet" av den, selv om det er vondt og jeg ikke akkurat kan være aktiv. Jeg får bare migrene et par ganger i året også. Prøver generelt å bruke så lite medisin som mulig :)

Mørkt, kjølig rom. Gjerne kald klut eller ispose på pannen

Jeg har ikke så kraftig migrene at jeg spyr for eksempel. Når den kommer har jeg den i tre dager, men jeg blir ikke heeelt "hemmet" av den, selv om det er vondt og jeg ikke akkurat kan være aktiv. Jeg får bare migrene et par ganger i året også. Prøver generelt å bruke så lite medisin som mulig :)

Ok, skjønner[emoji4]
Har migrene selv og hadde ikke klart meg uten medisin[emoji12] derfor jeg lurte..
Men jeg har oftere anfall enn deg da, og er ubrukelig når det står på..

Samme her.

Jeg har kronisk migrene, og spenningshodepine. Så medisiner er et must. Kan bli liggende i opptil 12 dager. Under sv. Skap/ amming bør
Man ikke ta. Men helsen til mor må også tas hensyns til. Sumatriptan er det som anbefales om det Må tas. Ved amming- kaste den første melke i x antall timer etterpå.. Sjekk tryggmammamedisin.no
Btw finnes en migrenestift som kjøler sykt [emoji1303] kjøpes på apotek og MÅ oppbevares i kjøleskap.

Back
Topp