Nature bond

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
Er det noen som vet om det kan være hensiktsmessig å bruke nature bond brystpumpe helt i starten etter fødsel, for å stimulere og øke melkeproduksjonen?
Jeg tenker da om dette kan være lurt å bruke på sykehuset, på motsatt bryst av det man ammer på?:)

Nå kjenner jeg ikke til den pumpen, men generelt ser jeg ingen grunn til å pumpe på sykehuset med mindre det er et sugesvakt eller sykt barn som av ulike årsaker må få melk på annet vis enn diing.

Ellers ammer du en nyfødt så stimulerer det helt perfekt melkeproduksjon i de fleste tilfeller.

Hvis baby får amme det den vil og har ey godt sugetak får du produksjon tilpasset baby perfekt. Å pumpe på seg overproduksjon kan gi masse trøbbel for både deg og baby.

pumpe er et greit hjelpemiddel, men hvis du og baby får finne ut av ting selv er det best. Det sagt, så er naturebond mer som en melkeoppsamler enn en pumpe, så den er ikke den dummeste sånn sett, men vil heller ikke være nødvendig om dere heller får en god ammestart. Trenger du pumpe har de på sykehuset og.

med eldstemann måtte jeg pumpe endel da han ikke hadde bra sugetak og fikk utlevert pumpe mens han fikk mme, hadde jeg fått god ammeveiledning istedetfor hadde jeg sluppet mye trøbbel. Med yngste gikk heldigvis alt av seg selv, mye mye lettere :)

Dersom målet ditt er å stimulere melkeproduksjonen ville jeg ikke brukt Nature Bond da den ikke fungerer som en vanlig pumpe. Det skal i utgangspunktet være nok å amme barnet hyppig for å få ting i gang :) Eventuelt bruke en elektrisk pumpe dersom du ikke får i gang produksjonen selv.

Og dersom en trenger å pumpe på sykehuset så har de gode pumper og veiledning der

Den fungerer ikke for å stimulere produksjon såvidt jeg kan se (har ikke prøvd enda), men kan fungere for å samle opp mer enn ellers.
Har selv tenkt prøve ha den på det brystet jeg ikke ammer på i starten da jeg pleier lekke mye

Back
Topp