Naturdiet, Nutrilett og Atkins bar

Aprilbaby 17

Blir kjent med forumet
Kan gravide spise dette som godteri i stedet for vanlig sjokolade?. Er det farlige vitaminer i disse barene som fosteret ikke skal ha?

Hilsen Kristine

Kan ikke skjønne at det ikke skal være ok.

Har spist noen nutrilett barer selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

er vel søtningsstoffene som ikke er bra for fosteret aspartam og sukralose bla..

Har lurt på det samme selv, og av en eller annen grunn har jeg tenkt at det ikke er bra, men den tanken har jeg ikke hatt noe belegg for å tenke, kun en magefølelse, som helt sikkert er basert på frykt for å "gjøre noe galt" :p

For mye av disse søtstoffene er vel kanskje ikke bra?
Men noen søtstoffer er jo bedre enn andre også, uten at jeg vet helt hvilke:P
Tenker uansett ikke at det er noe stort problem, så lenge man ikke fråtser;)

Her har det gått mye i Nutrilett og de har jeg fått ok fra lege og jordmor på.

Det skal poengteres at jeg ikke har slanket meg, men sliter med å få i meg nok næring i svangerskapet pga dårlig matlyst.
Nutrilet og nutridrink i kombinasjon har gitt meg de vitaminer og mineraler og viktige næringstoffer.

Jeg tar meg en atkinsbar i ny og ne, rett og slett fordi jeg har hatt sukker i urinen og tar det som et tegn på at jeg bør skjerpe sukkerinntaket. Tar en bar om søtsuget blir for stort, og har ikke dårlig samvittighet for det. Må være bedre det enn å få svangerskapsdiabetes tenker jeg :confused005

Hadde til og med sånne med på føden ;) Ingen som sa noe på det :D Tenkte at det var lett å spise og mye energi om jeg trengte det! Og så kunne jeg slenge de i fødebaggen på forhånd ;) Glemte de ut under fødselen, men de var gull verdt på barsel når jeg ikke orket å hente mat :D

Kan ikke forstå at det skal være noe galt. Er jo mye bedre enn alternativet ;)

Back
Topp