Natur medisiner mot kvalme

AleksandraMor :o)

Elsker forumet
Et lite råd til dere som er veldig kvalme:
Min venninnes mor er homeopat og har gitt meg "medisiner" som ska hjelpe mot kvalme i svangerskapet.
Om det er psykisk eller om det faktisk hjelper vet jeg ikke, men jeg ble bedre i løpet av dagen jeg begynte, og har nå faktisk fått tilbake matlysten!

Verdt å prøve?

Jeg har lest flere ulike steder, i tillegg til at legen min har sagt det, at gravide ikke skal bruke naturmedisiner fordi det ikke er forsket nok på effekten av slike medisiner. Derfor vet man ikke om de er farlige for fosteret.

Anbefaler akupuntur jeg mot kvalme!
Men gå til noen som er seriøse og som virkelig kan det, for det er viktig at nålene settes rett! Men det hadde jeg veldig god effekt av.. [:)]

Jeg kunne trengt endel gode råd mot kvalmen i alle fall. Jeg blir så kvalm hver eneste kveld at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har hvert sånn med alle tre i de to siste og to første månedene. Vet ikke om det kan være fordi jeg overspiser hele dagen at når kvelden kommer så blir jeg dårlig, men tror ikke det akkurat for jeg har bare lagt på meg to kilo de siste 3 og en halv månederne[&o]

ORIGINAL: fruluna

Anbefaler akupuntur jeg mot kvalme!
Men gå til noen som er seriøse og som virkelig kan det, for det er viktig at nålene settes rett! Men det hadde jeg veldig god effekt av.. [:)]

Jeg fikk akupunktur mot kvalme, og jeg har aldri spydd så mye som jeg gjorde da! Så for meg funka det svært dårlig..

Hmmz... legen min sa jeg gjerne kunne prøve det, hvis det kunne hjelpe meg!
Legen til mamma hadde sagt til henne når ho sa ho ville prøve det ang en del smerter i kroppen at det skulle ho ikke gjøre, det var bare bortkastet tid og penger. Det hadde ikke noe med svangerskap å gjøre da men... Tror det har noe med legenes syn på homeopater. Jeg stoler jo i utganspunktet på legen min...

Har mange kjente rundt meg som har fått god hjelp med både akupunktur og naturmedisin, så det
er jo vel et forsøk[:)] Pulsatilla fikk en venninne av meg for kvalmen, og den hjalp med en gang[:)]

Var kvalm og spydde de fire første månedene av svangerskapet. prøvde alle mulige råd, men ingenting hjalp, helt til noen foreslo å gå på helsekostbutikk å kjøpe sånne "kvalmearmbånd".Bruker de mye på hurtigruta mot sjøsyke også. er et armbånd til hver arm med kuler som presser mot "kvalmesenteret". funka helt supert på meg!

Back
Topp