• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Nattskrekk ?

Lirisi

Forumet er livet
jentene i juni13
Min lille på straks 2 år, har siste uka startet å gråte ca en times tid etter han har sovnet , det er ikke hyling. Men lett gråt , kan vare 10-20 min, før han slutter.
Han virker ikke spesielt våken , men kan nikke hvis vi spør han om noe. Men åpner ikje øya. Dette er av og på i ca 3-4 t før han er rolig resten av natta ..

Kan det være nattskrekk? Selvom han ikke hyler, virker forvirra og redd? Høres nesten mer ut som om han har vondt noe sted og ikke klarer å forklare...

Noen som har vært borti lignende?

Min hadde natteskrekk en gang, og var da helt hysterisk, med de verste hylene jeg noensinne har hørt, og umulig å kommunisere med.
Så ikke helt likt.

Min hadde natteskrekk en gang, og var da helt hysterisk, med de verste hylene jeg noensinne har hørt, og umulig å kommunisere med.
Så ikke helt likt.
Nettopp det.. Han fikk det av singulair medisin, men ble bedre etter han tar de nå på morgen isteden for kveld. Var da helt hysterisk og hyyyyl skreik.

Så var han helt fin en periode .
Nå er det slik..

Min lille på straks 2 år, har siste uka startet å gråte ca en times tid etter han har sovnet , det er ikke hyling. Men lett gråt , kan vare 10-20 min, før han slutter.
Han virker ikke spesielt våken , men kan nikke hvis vi spør han om noe. Men åpner ikje øya. Dette er av og på i ca 3-4 t før han er rolig resten av natta ..

Kan det være nattskrekk? Selvom han ikke hyler, virker forvirra og redd? Høres nesten mer ut som om han har vondt noe sted og ikke klarer å forklare...

Noen som har vært borti lignende?

Vil heller ikke påstå det er natteskrekk. Min har det og er klin umulig å få kontakt med han når det pågår og han er helt hysterisk, hylgriner å jeg får ikke lov å ta på han. Men nå er ikke jeg expert så kan ikke si det er det eller ikke :P kan jo hende han bare har vonde drømmer da? Eller han sover vondt i senga? For varmt eller kaldt på rommet? :)

Jenta mi på 3 år har hatt nattskrekk type hysterisk 1 gang. Hun våkner ca en gang hver 2 mnd enda og "går i søvne". Altså hun er ikke våken men hun snakker med oss, er sur og gjerne sutrete. Jeg ser jo at hun ikke er seg selv men at hun sover. Hun gjør gjerne litt rare ting. Legger seg på gulvet, har veldig lyst til å skru på lyset, slår etter meg osv. Dette kom etter hun hadde den nattskrekk-episoden. Nå skal det sies at vi etter hun hadde feberkrampe i november fant ut at hun har noe epileptiske aktivitet i hjernen, og særlig når hun sover så her tror jeg det kan komme av det.
Ellers så vil jeg tro det kan være en måte å gå i søvne på?

Back
Topp