Nattskrekk

youknow_me

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen her som har erfaring med barn som lider av dette?

Min gutt hadde en kort periode dette. Han hylskreik og sto i senga. Fikk ikke kontakt me han. Men etter 15 min la han seg ned og sov videre som om ingenting hadde skjedd. Man ska ikke ta de opp eller vekke de. Bare holde rundt de og la det gå over. De husker ikke ka som skjedde dagen etter. Skremmende første gangen dette skjedde sia e va alene hjemme me han.

Hvor tidlig kan dette komme?
Vår lille på 8 mnd har noen kvelder vært helt utrøstelig og våkner med et VRÆÆL.. Tar laaang tid å roe ned, før han til slutt blir så sliten og sovner.. Det er vanskelig å få kontakt med han mens han hyler..

Frøkna hadde det av og til i en periode. Hun virket våken, kunne gå selv osv, men hun var hysterisk fra hun våknet et par timer etter å ha lagt seg, og det kunne ta laang tid før hun roet seg.

Det sluttet da vi begynte å legge henne tidligere, leste noe om at det ofte var forbundet med at barnet hadde vært overtrett?

Last edited:
Det er så frustrerende og ikke nå frem og trøste de, helt hysteriske og slår vilt rundt seg. Det er så fælt å bare stå der og se på, hun blir illsint om vi prøver å ta i hun. Hun får jo ikke sovet ordentlig eller blir skikkelig uthvilt, hvor lenge varer dette vanligvis? Nå har det snart foregått i 2 år. Hun er 2 år og 7 mnd.

Sofie hadde det av og til i en periode. Hun virket våken, kunne gå selv osv, men hun var hysterisk fra hun våknet et par timer etter å ha lagt seg, og det kunne ta laang tid før hun roet seg.

Det sluttet da vi begynte å legge henne tidligere, leste noe om at det ofte var forbundet med at barnet hadde vært overtrett?
Ja det har jeg også lest. Men hun sover veldig mye, hun legger seg kl 19 og vi har måttet vekt hun kl 10 om formiddagen. I tillegg har hun kunnet sovet lur i barnehagen. Er ikke dette veldig mye?Akkurat for øyeblikket er hun febersyk i tilegg, og da blir det veldig lite og dårlig søvn så det kan henge sammen med de hysteriske anfallene akkurat nå

Back
Topp