nattreise med 1 åring

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Vi planlegger sydenferie til sommeren. Vi bor en liten plass og har lyst å reise direkte, så vi har ikke så mange alternativer, derfor har vi landet på Tyrkia. Det flyet går i ni tiden, og er fremme litt over to på natta. Noen med erfaringer på nattflyvninger? Vi ønsker ikke å ødelegge hennes søvn, men har ikke så mange alternativer. Satser på hun vil sove på flyet, men vi skal jo av og gjennom toll og på buss og så videre, så regner med hun vil våkne.. :(

Vi reiste med veslegutt da han var 8 måneder. På hjemreisen dro vi fra Rhodos klokken 00.10 og var hjemme ca 03.30. Han sov ikke på kvelden da vi skulle ta bussen til flyplassen, men sovnet så fort vi var i lufta og hele veien til Gardermoen. Skiftet til pysj på flyet og sovnet i bilen på vei hjem. Kunne løfte han over i senga da vi kom hjem og vi sov til 11 dagen etter. Syns det gikk veldig greit, egentlig. Blir nok ikke så mye søvn på bussen, men man får ta det igjen dagen etter. Ville nok ikke lagt så store planer den første dagen.

Vi gjorde det med guttungen då han var 7,5 mnd. Turen gjekk for så vidt greit, men han sov IKKJE på flyet i det heile tatt (ca 22-02). Etter landing hadde vi 4-5 t i buss før vi kom fram i 7-tida om morgonen. Han sov litt i bussen, men skreik ein del. På veg heim igjen var flyet heldigvis på dagtid.

Skulle eg tatt den turen igjen med baby hadde eg heller hatt ei mellomlanding, viss det gjorde at vi slapp nattfly.

Vi gjorde det med guttungen då han var 7,5 mnd. Turen gjekk for så vidt greit, men han sov IKKJE på flyet i det heile tatt (ca 22-02). Etter landing hadde vi 4-5 t i buss før vi kom fram i 7-tida om morgonen. Han sov litt i bussen, men skreik ein del. På veg heim igjen var flyet heldigvis på dagtid.

Skulle eg tatt den turen igjen med baby hadde eg heller hatt ei mellomlanding, viss det gjorde at vi slapp nattfly.
Vi har ombestemt oss mtp nattflyvningen, men skal ta et fly som går 7.00 fra Oslo. Vi har 8 timer i bil dit. Vi blir nok å kjøre da flybilletter koster 7000 (!!!). Det er jo en sydentur det!! Så vi blir å kjøre på natta istedet. Vi får satse på hun sover lenge i bilen :)

Vi har ombestemt oss mtp nattflyvningen, men skal ta et fly som går 7.00 fra Oslo. Vi har 8 timer i bil dit. Vi blir nok å kjøre da flybilletter koster 7000 (!!!). Det er jo en sydentur det!! Så vi blir å kjøre på natta istedet. Vi får satse på hun sover lenge i bilen :)
Satsar på at det går fint. I kjent bil søv jo gjerne ungane bedre og, enn i flyet og med vondt i ørene og alt mulig.

God tur!

Satsar på at det går fint. I kjent bil søv jo gjerne ungane bedre og, enn i flyet og med vondt i ørene og alt mulig.

God tur!
ja, vi satser på det :) per i dag er hun ikke så veldig glad i bil.. det hjalp litt når vi bytta til sete når 2, men håper det blir mye bedre de neste mnd :)

Back
Topp