Nattpose

Sofia85

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Er det noen som skal ha nattpose til babyen, og/eller som har erfaringer med slike? Ser at det anbefales på enkelte sider.

Hadde det til storebror, han sparka av seg dyna og begynte å gråte da det ble kaldt :( Så har det litt i tankene til lillemor og, men får se iom at hun er ventet en mnd senere enn storebror var født. Men bedre enn at de drar dyna over hodet eller sparker den av seg :s

Hadde til storebror, men det var først litt senere. Så jeg venter og ser an :) Kommende storesøster trengte ikke.

Vår beibi sparket av seg alt fra dag 1. Har lest at beibisen liker å ligge i pose uten bukse og kjenne hud mot hud slik som i magen. Er nok litt overgang å ha på klær :-)

Mini her er 4mnd og først nå han har begynt å sparke av seg dyna. Hadde kjøpt sovepose til han kom men blir nok en stund til vi tar den i bruk enda; han har ikke kntr på hendene enda så om vi ikke svøper han våkner han av armene sine som flyr hit og dit. Med sovepose er armene løse så ser for meg at det ikke går særlig bra ;)

De første månedene pakka vi henne bare inn i et teppe, det holdt godt. :)

Ved ca 3 måneder begynte hun å sparke av seg pleddet, så da ble det sovesekk og dyne. Jeg leita meg grønn etter en sovepose i ull og med armer, for de små armene ble jo iskalde når de havna over dyna. Landa på sovesekk i ull fra Manymonths. Veldig fornøyd med den for den kunne forlenges, så vesla brukte den fra 3-18 måneder. :)

http://www.vidunderbarn.no/products/manymonths-sovesekk-i-ull

Blir å finne den frem etter hvert, men erfaringsmessig trenger ikke nyfødte nattpose.

Vi brukte nattpose frå snuppa var ca 8 veker gammal. Funka kjempebra! Då våkna ho ikkje så lett når eg la ho ned igjen i senga etter nattamming heller, sidan ho hadde det samme "miljøet". :) Slutta å bruke nattpose då ho begynte å stå og gå i sprinkelseng... Ho blei berre sint av å bli hemma av posen. ;)

Blir nok nattpose nærmere høsten trolig. Frem til juli er hun for liten trolig og kan ligge med dyne eller teppe og juli/august pleier være varme måneder. September tenker vi ta en måned i varmere strøk så når vi kommer hjem igjen er det sikkert behov for å holde på varmen så ikke dyna blir revet av :)

Back
Topp