Nattpose eller dyne

Lile042

Andre møte med forumet
Hei,
Da må vi vel snart ferdiggjøre de siste innkjøpene til baby - og er nå kommet til dyne eller nattpose. Hva har dere gått for?
Usikre på hva man skal kjøpe når barnet blir født i juni, både med tanke på TOG-verdi på pose og evt hvilken type dyne :)
Tar gjerne imot tips

Hei,
Da må vi vel snart ferdiggjøre de siste innkjøpene til baby - og er nå kommet til dyne eller nattpose. Hva har dere gått for?
Usikre på hva man skal kjøpe når barnet blir født i juni, både med tanke på TOG-verdi på pose og evt hvilken type dyne :)
Tar gjerne imot tips
Nattpose brukte vi, de bare sparker av seg dynen :dead:

Nattpose, men vi har også en babydyne. Vi har også erfaring med at dyna bare blir sparket av :smiley-ashamed004

Hei,
Tar gjerne imot tips
Kommer jo litt an på hvordan sommeren blir. Brukte kun helseteppe da det var på det varmeste i juni -21. ellers ville jeg gått for nattpose, med lav TOG verdi. Finnes flere bilder som vedlagt som er greie å forholde seg til i forhold til antall grader.

Vedlegg

• IMG_0292.jpeg
    IMG_0292.jpeg
    333,5 KB · Visninger: 62
Hei,
Tar gjerne imot tips

Begge deler! Nattpose, men har lagt dyna over magen-beina på vinterstid. Mange babyer sover ofte roligere ved bruk av nattpose også, og dyne alene blir ofte sparket av :wacky:
Veldige fornøyd med easygrow sine nattposer!

Har både dyne og nattpose liggende fra storesøstrene. Eldste som er født i mai brukte svøpepose og så nattpose, mens mellomste født i september var illsint da vi svøpte henne, og brukte dyne. Hun ble også mer urolig av å sove i nattpose enn dyne faktisk :hilarious:
Tenker vi prøver oss med svøpepose først og så går vi over til nattpose som med eldste.

Vi har dundyne til bebis, husker ikke om det er vinterdyne eller sommerdyne. Jeg har kjøpt svøpepose eller hva jeg skal kalle det. Tenker kanskje det og teppe funker i juni. Jeg vet ikke :smiley-ashamed004 Vi har mars og oktober barn fra før. Men vi har soverom i underetasjen, så det blir ikke så stekende varmt her som oppe.

Sniker fra juni 23 (og nov 24) på sommeren brukte vi bare helseteppe, de ligger jo veldig rolig i starten. Værre når de blir 4-5-6mnd og kan vri seg ut av dyna. Da anbefaler jeg pose. Min lille sover alltid med strømpebukse under pyjamas, for hun ligger så urolig og blir kald uten dyne

Sniker fra juni 23 (og nov 24) på sommeren brukte vi bare helseteppe, de ligger jo veldig rolig i starten. Værre når de blir 4-5-6mnd og kan vri seg ut av dyna. Da anbefaler jeg pose. Min lille sover alltid med strømpebukse under pyjamas, for hun ligger så urolig og blir kald uten dyne
Det var fint å lese, for posen jeg har kjøpt er fra 3- 18 mnd :smiley-bounce012

De ligger rolig/samme plass, men de har jo mye ufrivillige reflekser i starten og de ble dattera mi vekt av :hilarious: svøping ble derfor gull i starten føre en gikk over til sovepose! :D
Men ingen barn er like selvfølgelig :hilarious:
Vi har dundyne til bebis, husker ikke om det er vinterdyne eller sommerdyne. Jeg har kjøpt svøpepose eller hva jeg skal kalle det. Tenker kanskje det og teppe funker i juni. Jeg vet ikke :smiley-ashamed004 Vi har mars og oktober barn fra før. Men vi har soverom i underetasjen, så det blir ikke så stekende varmt her som oppe.

Har også kjøpt svøpepose til starten denne gangen! :D

Back
Topp