nattmorgen-flaske-avvenning :)

.Hønepøne.

Glad i forumet
Jeg må spørre dere vise damer om noe: 

jeg prøver nå å avvenne tidligmorgen-flaska som bruker være sånn rundt kl 05 - 06. Men nå de siste dagene har flaska beveget seg tidligere og tidligere, så det ender med TO flasker før vi står opp kl 08! Jeg tror det er veldig unødvendig for hun spiser mye iløpet av dagen og får i seg mer enn nok mat. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre denne avvenningen, har ikke så lyst til å bare la henne ligge å skrike heller. For skrike det kan hun, høyt(!) hvis hun ikke får flaska i en rasende fart! :P

jeg tror jeg har laget et innlegg tidligere en gang  men finner det ikke....uansett, noen som har et tips eller to å dele? :)

Når man har vent de på å få det som man vil, så må man ta opp kampen også ;) Jeg har en kamp selv som jeg må ta.. gleder meg ikke, men den må tas.....

Bollisen vil også ha flaske i 05-06 tiden, da har jeg pleid å gi han så tjukk velling som det går gjennom mam sine 3'er smokker på flaskene. Da er han mett lenger,og sover gjerne til ni,halv ti.
Men annenhver natt, altså de nettene han har fått badet/dusjet før han legger seg,er han ofte så trett når jeg legger ham at han sover rundt uten mat på morgenkvisten.
Kanskje du kan ta "skrike-kampen" på kvelden,holde igjen en time før du legger henne,og gir henne tjukk kveldsgrøt pluss melk på sengekanten før du hiver henne i seng. Har funket fint her:) En og annen morgen vil han ha ei flaske ,men er betydelig skjeldnere enn før.
Og en liten ting til jeg sverger til er å åpne vinduet på soverommet en stund før jeg legger ham,slik at det er kaldt på soverrommet når han legger seg, så lukker jeg det når jeg går å legger meg selv. Jeg er iallefall overbevist om at han sover bedre i frisk luft :)
Dette finner du nok ut av hva som er best for dere! :)
Lykke til! :)

ja jeg vet jeg må ta kampen en eller annen gang, jeg har "sloss" mot henne før og det har jo funket, hun har jo måttet gitt seg til slutt. men det er bare ganske lite motiverende. natten er hellig altså! skal jo snart begynne å jobbe igjen og jeg må opp tidlig tidlig, så det er kanskje smart å gjøre det ganske kvikt...

jeg har gjort en ting da, og det er å gradvis vanne ut flaska. så nå er det ikke orntlig melk, det er ca 120 ml vann + 1 skje NAN, og det godtar hun. det hender hun godtar bare vann også da. så hun er kanskje ikke så veldig sulten egentlig. 

tror dere det er lurt å gradvis ha mindre i flaska, sånn at kanskje etter en uke så får hun bare en bitteliten skvett? eller burde jeg kutte den helt ut med en gang for å bli ferdig med det? 

Jeg hadde kutta det med en gang...

har hatt kamp om soving fra dag 1 her... sover aldri mer enn 4 timer sammenhengende.. og det er fra ca 19-23... kan hende han våkner en gang mellom der også.. etter der så er det gjerne opp å vekke mamma en gang i timen :P

Back
Topp