Nattmat

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Lillegutt har fått en flaske melk når han legger seg. En når jeg legger meg. Og en på natten i 3 tiden. Nå etter at han har hatt omgangssyke så kaster han opp melken. Både legevakten og fastlegen har sagt at jeg skal kutte ut melk et par dager og så introdusere litt og litt. De siste nettene har han ikke fått melk. Han våkner og sovner igjen. Jeg har prøvd å gi han litt vann, men ingen interesse. Så da lurer jeg på hva jeg skal gjøre når han får melk igjen. Han spiser veldig godt av fast føde på dagene nå. En enorm apetitt. Istedenfor melk får han vann med litt fruktjuice i (for smaken sin del). Så alt fungerer veldig bra. Men så skal jo melken være hovednæring fram til 9 mnd. Jeg er redd for at interessen for fast føde forsvinner igjen når han får melk. Og at han skal ha mat igjen på natten. Hva ville dere gjort? Det er jo for tidlig at fast føde skal være hovednæring.

Bruker du ferdig grøt du blander med vann? Eks. nestle. Isåfall er det jo mme oppi der...altså får de små en del melk av grøten også.

Etter vi trappet opp til 3 måltider er der kun kveldsmelk før leggetid og kanskje en flaske på natten .. veldig lite. Men kan ikke tvinge heller..

Tilbyr melk ila dagen, men vil ikke ha.

vi voksne får jo gjerne avsmak på noe dersom vi har hatt omgangssyke, kan det gjelde for lille? Mini her spiser nesten bare fast føde, får mme på kopp ved siden av men er ikke særlig interessert. Lurer litt mme i grøten istedet for bare vann, siden de helst skal ha litt av det.

Du kan for eksempel ha i en skje med MME-pulver i grøten før du tilsetter vann og rører i passe konsistens? Får litt mer næring samtidig som magen får litt mer mat.

Jeg gir alltid flaske før grøt, det han ikke drikker opp blander jeg med vann til den mengden væske det skal i grøten. Har slitt en del med å få i han flaske en stund.

Du kan for eksempel ha i en skje med MME-pulver i grøten før du tilsetter vann og rører i passe konsistens? Får litt mer næring samtidig som magen får litt mer mat.

Grøt som tilsettes vann har allerede mme i seg. Er derfor vi har oppi vann og ikke melk! Sjekk melkemengden opp mot hvor mye væske du tilsetter grøten [emoji1360]

Ja bruker nestle grøt :)

Ja, men da får jo barnet en del melk fra grøten[emoji5] Om det er nok veit jeg ikke (er individuelt). Men finn ut hvor mye væske du bruker til å blande ut grøten. Da veit du sånn ca hvor mye mme/melk barnet får i hver porsjon.

Forresten, har du forsøkt hirsegrøt? Min er ikke noe glad i kjøpegrøt, men hjemmelaget hirsegrøt falt i smak. Her kan du også tilsette en skje med MME-pulver.

Min har aldri tatt flaske, men jeg har hatt litt flaks med "mam trainer". Er en typ hybrid-tutekopp. Denne har min ikke noe problemer med å ta. Det går litt sakte, men fungerer!

Forresten, har du forsøkt hirsegrøt? Min er ikke noe glad i kjøpegrøt, men hjemmelaget hirsegrøt falt i smak. Her kan du også tilsette en skje med MME-pulver.

Min har aldri tatt flaske, men jeg har hatt litt flaks med "mam trainer". Er en typ hybrid-tutekopp. Denne har min ikke noe problemer med å ta. Det går litt sakte, men fungerer!
Har vært flaske fra dag en omtrent her, så er ikke flaska som er problemet dessverre. Mer at alt annet er mer spennende enn mat, han drikker typ 30ml så han ikke føler den verste sulten også vil han oppdage verden! Prøvd i mørkt rom også, men hjalp ikke.

Men sakte men sikkert drikker han mer igjen nå :)

Har vært flaske fra dag en omtrent her, så er ikke flaska som er problemet dessverre. Mer at alt annet er mer spennende enn mat, han drikker typ 30ml så han ikke føler den verste sulten også vil han oppdage verden! Prøvd i mørkt rom også, men hjalp ikke.

Men sakte men sikkert drikker han mer igjen nå :)
Huff... Hørtes slitsomt ut! Men så bra det endelig begynner å løse seg!

Back
Topp