Nattflaske

Rose88

Betatt av forumet
Har ei på 7,5 mnd som jeg egentlig ønsker å avvenne nattflaska på. Men veldig usikker på om det er riktig tidspunkt. Hun spiser ikke så mye fast føde. Slik ser dagen ut nå.

06.30/07.00: Våkner
07.30-08.00: 150-230 ml mme
08.30/09.00: Dupp 1
10.30/11.00: Tilbyr fast føde, spiser maks 1/2 porsjon (hvis 1 porsjon er 100 g?) + 100-200 ml mme
12.00/12.30: Dupp 2
14.00/14.30: 130-200 ml
15.45/16.15: Dupp 2
17.00: Tilbyr fast føde, spiser maks 1/2 porsjon
18.30/18.45: 200-230 ml mme
02.00-04.30: 130-170 ml mme

Bør jeg vente til hun spiser mer fast føde? Bør jeg kutte ned på mme på dagtid for å se om hun vil ha mer fast føde da?
 
Ville latt barnet styre selv. Spiser mye mer fast føde enn min ville ha på det tidspunktet.

Hva med å forsøke å gi nattflasken rett før dere legger dere? Da får hun litt påfyll om natten, men dere får kanskje sovet i ett strekke frem til morgenen.
 
Ville latt barnet styre selv. Spiser mye mer fast føde enn min ville ha på det tidspunktet.

Hva med å forsøke å gi nattflasken rett før dere legger dere? Da får hun litt påfyll om natten, men dere får kanskje sovet i ett strekke frem til morgenen.
Ja, har vært innom tanken på det selv. Vi får prøve i kveld, så får vi se om det holder eller om hun våkner en gang til uansett. Da er jeg litt spent også, på om hun våkner til vanlig tid eller tidligere.
 
Ville latt barnet styre selv. Spiser mye mer fast føde enn min ville ha på det tidspunktet.

Hva med å forsøke å gi nattflasken rett før dere legger dere? Da får hun litt påfyll om natten, men dere får kanskje sovet i ett strekke frem til morgenen.
Skulle tipse det samme :)
 
Jeg har gjort det med mine barn, gitt flaske når jeg har lagt meg. Har fungert veldig bra her. Fikk da en lengre periode sammenhengende søvn.
 
Hvordan «avvenner» man det egentlig? Lillepjokken her er akkurat rundet året og får 5/7 netter i uka en flaske alt mellom kl 4 til 6 på natten. Han legger seg 20:00 med en flaske 200ml. Kanskje jeg skulle økt mengden på nattflaska?? Aldri tenkt på dette før, bare gjør det automatisk :)
 
Hvordan «avvenner» man det egentlig? Lillepjokken her er akkurat rundet året og får 5/7 netter i uka en flaske alt mellom kl 4 til 6 på natten. Han legger seg 20:00 med en flaske 200ml. Kanskje jeg skulle økt mengden på nattflaska?? Aldri tenkt på dette før, bare gjør det automatisk :)
Spiser han godt? Dvs trenger han nattflaska? Er en mulighet å redusere mengden gradvis i flaska slik at han vender seg til å drikke mindre og mindre og til slutt kun tilby vann. Kan alltids gå rett på vann, men det kan fort føre til litt mer hyl og skrik
 
Back
Topp