Nattflaske?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Er det flere enn oss som fortsatt har unge som våkner om nattan og får flaske da?
Eller sover alle hele nattan..... og hvordan fikk dere dem til å slutte å våkne om nattan, de som ikke slutta av seg selv?

Vi har hatt noen netter hun har sovet rundt, men det er sjeldent.. veldig sjeldent. Håpet at hun skulle bare gå over til å sove hele nattan av seg selv. Hele tiden er det tenner som tuller til nattesøvna. Har i det sista våkna og grått mye, helt sikkert pga tenner. I natt igjen sov hun som normalt... sutra litt en gang i halv to tiden, men bare forsvant igjen og våkna til flaske kvart over seks.. og sov til mirakuløst klokka åtte[:D][:D]

Men skulle gjerne hatt full nattesøvn igjen.......... og ihvertfall helt sikkert før nestemann kommer. [;)]

Her får Sebastian mat en gang iløpet av natta.
Men nå som han er syk så er det 2 ganger.
Han hoster til han våkner. ;/

Her sover han hele natten. Når jeg bestemte meg for å slutte med nattflaska, så ga jeg han bare tutten. Det var et par netter med å gi han tutten, til han sova natta gjennom[:D].

Hun krever ikke mat på natta lenger. Sluttet av seg selv når hun begynte med grøt ved 6,5 mnd[:)]

Nattesøvn er gull verdt[:D]

ORIGINAL: Oktober76

Her sover han hele natten. Når jeg bestemte meg for å slutte med nattflaska, så ga jeg han bare tutten. Det var et par netter med å gi han tutten, til han sova natta gjennom[:D].

Da Tiril sov hos søstra mi gjorde ho det samme og ho sov videre.
Her har jeg prøvd... og Tiril blir vanvittig sinna og hyler og skriker så voldsomt at jeg må løfte henne opp for å roe henne.... og hun hyler til ho får flaske. Vann gir den samme reaksjonen som sutten. Man er liksom ikke så klar til å ta den kampen med en hylende unge halv fire om nattan f.eks. Jeg har ikke tålmodigheten på min side liksom....
Så jeg må nesten ha en plan for å klare å bryte av vanen med flaske. For det funker ... hun får flaske og sovner.

Du må nok, som du sier ha en plan og så følge den. Skjønner veldig godt det ikke er det letteste midt på natta, da er det sikkert lettere å gjøre det du vet fungerer. Men du må vel bare vurdere hvor viktig det er for deg, og så bestemme deg - og holde ut, og gjennomføre det du har bestemt deg for. Tror ikke at det er det letteste i verden, men det er vel det eneste som fungerer...
Lykke til hvertfall [:D] du som er gravid og greier trenger nattesøvnen din! [:D]

Her får hun flaske en gang hver natt. Har sovet gjennom to ganger til nå. Våkner og skriker som besatt når hun er sulten. Vi kommer til å fortsette å gi henne flaske om natta en stund til, for jeg har fortsatt et håp om at det ordner seg av seg selv. Merker jo at de gangene hun spiser mye ila dagen og kvelden, våkner hun senere eller sover rundt. Må bare vente på at magen går seg til så hun blir flinkere til å spise middag :)

Slutta her med mat for en stund siden. Hadde 2-3 dager avvenning, hvor han fikk tilbud om vann, smokk ol.
Gikk inn og ut, inn og ut til han sovna igjen. Var slitsomt mens det stod på, men absoltt verdt det nå når han
sover rundt[:)] Hender han våkner, da går vi inn og gir smokken bare (selv om det ligger hundreogørtenførti
smokker i senga).

Forresten pappan som tok seg av avvenninga [:)]

Hender han våkner en gang, men sjelden.
Våkner stort sett rundt 6, får mat og sover til 8, men mange ganger sover han rett til 8 og da står vi opp og har grøt i stedenfor [:)]

Kan nok være lurt å la pappa'n gjøre det som flere sier ja... Dem reagerer så anderledes med oss mamma'er, sånn er det i allefall her i hus [:)]

Får fortsatt 1 gang i løpet av natta,regner med at han kutter den ut av seg selv snart.
Simen blir også kjempe sinna hvis han ikke får flaska,går med vann noen ganger men da våkner han som regel ikke mer en 1 time senere og skal ha mat,så syntes det heller er bedre å gi flaska med mme med en gang så slipper jeg og våkne fler ganger i løpet av natta..

Snuppa sluttet av seg selv,så krysser fingrene for at simen gjør det snart også

Får kun morgenflaske i 07.00-tiden her. Sluttet med nattflaske for snart 2 mnd siden. Lot ham få smokken gjentatte ganger i to netter i stedet, deretter sov han godt gjennom hele natten. Han har økt daginntaket av mat bittelitt siden vi sluttet med nattflaske.

ORIGINAL: Jordbæris

Her får hun flaske en gang hver natt. Har sovet gjennom to ganger til nå. Våkner og skriker som besatt når hun er sulten. Vi kommer til å fortsette å gi henne flaske om natta en stund til, for jeg har fortsatt et håp om at det ordner seg av seg selv. Merker jo at de gangene hun spiser mye ila dagen og kvelden, våkner hun senere eller sover rundt. Må bare vente på at magen går seg til så hun blir flinkere til å spise middag :)

Samme her. Bare at hu er sjuk nå, så våkner 2 ganger pga halsvondt[&:]

Snuppa får pupp på natta[:)] Tenker vi venner av med det før jeg skal begynne å jobbe i Januar og ho i bhg[:)]

ORIGINAL: GinaC84

Får fortsatt 1 gang i løpet av natta,regner med at han kutter den ut av seg selv snart.
Simen blir også kjempe sinna hvis han ikke får flaska,går med vann noen ganger men da våkner han som regel ikke mer en 1 time senere og skal ha mat,så syntes det heller er bedre å gi flaska med mme med en gang så slipper jeg og våkne fler ganger i løpet av natta..

Snuppa sluttet av seg selv,så krysser fingrene for at simen gjør det snart også

Samme her med Filippa

Minien her sover fra 18.30-07.00 så vi har ikke det problemet..men med storesøster måtte vi prøve å gi vann istedet..hun var våken 4ganger i løpet av hver natt..Ble endel skrik og skrål..klart hun heller ville ha puppen..men det var 2netter med "kamp" før hun da våknet 1 gang pr natt i 3netter,fikk vann da...Så plutselig var den epoken også over[:D] Sov så hele nettene[:D][:D] Herlig!

sebastian sover ikke hele natta, bare innimellom, våkner og er tørst, men vil ikke ha vann, så han får litt på flaska[:)] han sovner igjen fortere da enn om han får pupp[;)]

vi hadde en bortkommen-sutt-alle-borte-insident i natt..... hvor hun normalt bare får sutten (var såpass tidlig) men fordi den ikke kom raskt nok.. så våknet hun. Det samme skjer om jeg prøver å gi henne vann eller lar være å gi henne flaske. Ho skrek og holdt det gående i over en time... Da orket ikke jeg mer.. kapitulerte og ga henne en liten flaske med mme. Sovnet innen 10min etter flaska.

Så da lurer jeg på... når dere sluttet med nattflaske.. og bare roet de ned med sutt og vann. Hvor mange timer holdt dere på i strekk hver gang for at de skulle sovne uten? Er nesten jeg som må ta kampen fordi gubben skal jo på jobb og har lakenskrekk og sover for lite som det er. For sånn helt ærlig tror jeg ikke Tiril bare vil slutte med flaska av seg selv... hun ELSKER den!!

ORIGINAL: Oktober76

Samme her[;)]

Back
Topp