Nattevaktsjobbing

Hei :)
Det kommer an på type jobb. Er det slik at det kan skje noe og du står der alene og gravid ville jeg kanskje ikke gjort det.
Om ikke, og man orker ville jeg gjort det. Personlig ville jeg aldri klart det ;) Er så dårlig til å greie å endre søvneutiner titt og ofte :-/

Jeg har to nattevakter nå, tenker d blir de siste med baby i magen :)
Jobber i helsevesenet.

Jeg jobber på legevakt:-) jobber fra 16-08. Er hvilende nattevakt, men sjelden jeg får sove hele natta. Tenker at det er helt greit så lenge jeg er i form, er jo ingen sykdom å være gravid;-) lange vakter gjør jo at det ikke er like mange av de som det hadde vært visst jeg hadde normal turnus med 8timers vakter:-)

Meen, visst du jobber på sykehjem med tunge løft og står mye alene, er det kanskje greit å spørre om tilrettelegging eller en lettere avdeling for eksempel:-)

Eg jobber natt.. Men med en gang eg sier eg er gravid går eg ut i svangerskapspermisjon. Så venter litt med å si det siden eg nettopp er begynt i jobb igjen etter senabort. Koser meg og trives godt. Men har full forståelse for de som ikkje klarer det. For det er jo vanskeligere å holde seg våken når man er gravid :p

Jeg blir å kutte ut nattevakten pga har litt problemer med bl.s me nattjobbing, og det må jeg ha full kontroll på nå :S

Jeg blir å kutte ut nattevakten pga har litt problemer med bl.s me nattjobbing, og det må jeg ha full kontroll på nå :S

syns å huske det ike er anbefalt å jobbe natt når man er gravid?

Jeg har lyst å prøve meg på natt jeg så jeg søker også jobb som nattevakt nå :) Men først må jeg jo få svar på den bhg stillingen neste uke :)

Aha, takk for svar:) Jobber i helsevesenet, rehabilitering. De fleste er selvhjulpne, så det er veldig rolige netter. Litt medisinering i nylig ne:) Så jeg tenker jo at jeg skal jobbe stillingen helt til jeg ikke klarer mer:)

syns å huske det ike er anbefalt å jobbe natt når man er gravid?

Er jo ikkje bra for helsen å jobbe natt i utgangspunktet...så å gjøre det når man er gravid er nok ikkje å anbefale nei!! Men noen liker det og klarer det. Som meg :p men eg får jo egentlig ikkje lov her eg jobber.. Så regner med eg går i permisjon etter 2 uker ferie snart.

Retningslinjene for gravide sier at man kan jobbe natt til uke 28.
Jeg klarer ikke jobb på natt nå, blir så sinnsykt kvalm og dårlig:( Har ett risikoyrke i tilegg.

Back
Topp