Nattevakter

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Noen andre her som jobber natt, evt jobber med å skrive turnus?

Jeg jobber nattevakt på sykehjem i 61% stilling. Jeg har ett vikariat ut august og går over i fast stilling fra 1. september. Da får jeg ny turnus, egentlig helt i orden da jeg sliter litt med den jeg har. Men nå har jeg fått ennå verre turnus. I min nåværende turnus har jeg stort sett 2-3 vakter på rad og stort sett fri i 1 ukes tid mellom hver økt. Har 2 økter med 4 netter (er de jeg sliter med). Har også ett par økter hvor jeg går av fredag morgen og på igjen mandag.

I ny turnus har jeg derimot flere økter hvor jeg gjerne går av f.eks mandag morgen etter arbeidshelg, fri tirsdag og på igjen onsdag. På det meste jobber jeg da 5 netter i samme uke (mand, tirsdag, samt helg). Leder var fornøyd med at hun hadde klart å unngå 4 netter på rad. Jeg sover generelt dårlig etter nattevakt og kommer til å bli helt ødelagt av å gå denne turnusen med kun 1 fridag mellom øktene.

Jeg jobber annenhver uke natt. Da fra mandag til mandag.klarer meg rimelig greit egentlig. :)

ser ikke noe galt i noen av turnusene du beskriver. Jobber med å lage turnuser, og det er helt normalt å gå av mandag, og på igjen onsdag. Samt at man har 4-5 netter på rad. Blir jo veldig vanskelig hvis du ikke kan gå 4 netter på rad, og heller ikke kan gå med korte mellomrom mellom nettene. Turnusen skal jo gå opp for alle.

Back
Topp