Nattevakter

naka_no

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Oktobergull 2022
Er det noen som jobber natt og ikke er (delvis) sykemeldt? Hva slags jobb har du?
Sjefen var litt bekymret for om jeg burde fortsette med nattevakter, og pappaen maser også om at jeg bør gå over til dagtid for å få mer søvn …

Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre, så bare lurer på om noen har fortsatt med nattevakter frem til fødsel eller som fremdeles jobber natt nå, om noen har noen erfaringer.
 
Innom fra desember:) jeg jobber nattevakter og går kun 2 om gangen (ca per uke). Jeg har søkt svangerskapspenger for de vaktene det var vanskeligå tilrettelegge, da det er risiko for babyen og ikke meg :) Jordmor var tydelig og henviste til nyere forskning på risiko ift. nattarbeid. Står en del om det på nhi.no
 
Jobber vanligvis 3-delt turnus (dag, kveld, natt), og jobbet nattevaktene mine ut første trimester. Fra 2. trimester har jeg fått fritak fra nattevakter og har kun gått dag- og kveldsvakter. Har vært 50% sykemeldt siden mai pga. bekkenløsning, men kommer mest sannsynlig til å bli 100% sykemeldt innen denne uka :)
 
Ikke helt det du spør om, men... Jobber vanligvis langvakter med DK eller KN. Nattevaktdelen er "hvilende". Er sykemeldt 100 % nå (egentlig anbefalte jordmor 100 % svp, men fikk bare innvilget 60, så derfor sm isteden). Skulle uansett sluppet nettene nå pga man er alene på natt (risiko mtp atferd). Ville uansett vært opptatt av å få nok søvn... Det er ikke verdt det å drive rovdrift på seg selv nå...
 
Back
Topp