Nattevakter..

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Flere som er det?
Sliter så med å holde meg våken - vanligvis er det ikke noe problem men de siste ukene får jeg ikke sove ordentlig verken før eller etter...
Er bare vikar da, så jeg velger jo selv om jeg skal ta nattevakt eller ikke men pengene kommer så godt med..

Jeg har slitt mye med nattevaktene mine, men det pga kvalme. Skal begynne på dagtid fra den 31 denne mnd, legen mente det var best for meg og baby/ embryo å jobbe dag :p
men skal til legen idag og få sykemld frem til kvalmen går over :)

Jeg er nattevakt og er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, har hatt lang fri periode og i tillegg høstferie så ikke vært på jobb etter at jeg fant ut at jeg var gravid :p

Har bare 8 nattevakter på 12 uker da, ellers A ellr D vakt. Men kjente at jeg var veeeeeldig mye trøttere på nattevakt enn før, skal sies at jeg har slitt med søvn i graviditet så gjør det ikke noe bedre akkurat. Skal nå prøve å ta nattevaktene mine en stund til ivertfall

Husker at det for omkring 10 år siden ble bestemt på min jobb at gravide kunne flyttes fra nattevakter til D eller A uten å miste natt-tilleggene. Krever en erklæring fra lege på at man er gravid, men det er bare en formalitet.
For noen få fungerer det å gå nattevakter, men de aller fleste bytter. Det er sånn vi virkelig finner ut hvem som er gravide hos oss:knegg:

Husker at det for omkring 10 år siden ble bestemt på min jobb at gravide kunne flyttes fra nattevakter til D eller A uten å miste natt-tilleggene. Krever en erklæring fra lege på at man er gravid, men det er bare en formalitet.
For noen få fungerer det å gå nattevakter, men de aller fleste bytter. Det er sånn vi virkelig finner ut hvem som er gravide hos oss:knegg:
Funker ikke når man tar ekstravakter :) men hadde jeg jobba fast med det hadde jeg best om tilrettelegging hvis det ble et stort problem..
skal sove i helga iallfall :D

Jeg jobber fast som nattevakt. Denne helgen skal jeg jobbe mine første vakter etter positiv test. Så jeg er litt spent! Jeg sa til sjefen at jeg ville prøve meg på to netter på rad men den siste vakten (3/3) blir nok vanskelig, så jeg tar egenmelding på den. Etterhvert skulle hun se om det gikk an å tilrettelegge.

Funker ikke når man tar ekstravakter :) men hadde jeg jobba fast med det hadde jeg best om tilrettelegging hvis det ble et stort problem..
skal sove i helga iallfall :D
Ser den ja. Synd du ikke har planlagt lengre tid på forhånd for da hadde det vært samme regelen tror jeg.

Jeg jobber fast som nattevakt. Denne helgen skal jeg jobbe mine første vakter etter positiv test. Så jeg er litt spent! Jeg sa til sjefen at jeg ville prøve meg på to netter på rad men den siste vakten (3/3) blir nok vanskelig, så jeg tar egenmelding på den. Etterhvert skulle hun se om det gikk an å tilrettelegge.
Lykke til.
Hvis det ikke fungerer og du ikke får tilrettelagt så kan du ha rett på svangerskapspenger for den prosenten det er snakk om.

Pga. Store søvnproblemer har jeg nå snakket med arb. Giver og skal prøve å gå bare en av to nattevakter de kommende ukene (bruker å gå 2 nattevakter med jevne mellomrom). Får gå dag eller kveld i stedet! Så skal jeg heller prøve igjen litt senere når søvnproblemene forhåpentligvis har bedret seg (blir gal hvis ikke)

Back
Topp