Nattevakter!!!

Babypåvei

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg jobber 3delt turnus som sykepleier!!!
Lurer på hvor langt man bør være på vei, når man kutter ut nattevakter!
Her 4 + 4 netter de to neste ukene fremover !! Redd for at det skal utløse en SA!

Erfaringer?

Er uke 6 ( 5+5) i dag :)

Arbeidsbelastningen avgjør nok det. Ta det opp med avd lederen din og få en god dialog fra allerede nå :) men ser for meg at fra 3 trimester dropper man natt? Men er nok Ingen fast regel

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber som nattevakt :) Men har blitt sykemeldt tidlig de andre gangene. (lav terskel på å sykemelde nattevakter) Og jeg har vært veldig plaget med bekkenet. For det ikke anbefalt å jobbe alt for mye på natt. Men deriomot tviler jeg på at det er fare for å utløse en sa. Vil tro at det er større sjans for det på dagtid med tunge løft og krevende jobb. Kroppen blir mer sliten av å jobbe natt som gravid merker jeg men det positive er at det er roligere på natt og jeg får slappet mer av.

Håper du finner ut av det :) Følg magefølelsen og formen din :)

Er på første nattevakt av 4 i dag!! Straks bare 3 igjen! Og har gått bra hele natta men nå stikker det og verker i magen, blei litt bekymra om det ikke er bra å være oppe når man vanligvis skal sove! :| årrhhh skal jeg fortsette å gå netter eller ikke?!? Kjenne på det selv?! Så vanskelig å bedømme!!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Er på første nattevakt av 4 i dag!! Straks bare 3 igjen! Og har gått bra hele natta men nå stikker det og verker i magen, blei litt bekymra om det ikke er bra å være oppe når man vanligvis skal sove! :| årrhhh skal jeg fortsette å gå netter eller ikke?!? Kjenne på det selv?! Så vanskelig å bedømme!!

Ta deg ein telefon til fastlegen din? :) Jeg synes det går bra for min egen del men tørr ikke garantere noe for deg!! Og det kan no være godt å bli litt beroliget av å få klarsignal av en lege =)
Hvis han ikke anbefaler det så nett gi beskjed så kan jeg og vurdere det på nytt :P :P

Ta deg ein telefon til fastlegen din? :) Jeg synes det går bra for min egen del men tørr ikke garantere noe for deg!! Og det kan no være godt å bli litt beroliget av å få klarsignal av en lege =)
Hvis han ikke anbefaler det så nett gi beskjed så kan jeg og vurdere det på nytt :P :P

Prata med han før jeg gikk på natt, han mente jeg skulle prøve og hvis det gikk greit måtte jeg bare fortsette som vanlig, hvis jeg følte det ble tungt, vanskelig eller noe . Kunne jeg bare ringe for å få sykemelding!! Men har ikke lyst å bli sykemeldt før jeg MÅ!!! ;-)

Prata med han før jeg gikk på natt, han mente jeg skulle prøve og hvis det gikk greit måtte jeg bare fortsette som vanlig, hvis jeg følte det ble tungt, vanskelig eller noe . Kunne jeg bare ringe for å få sykemelding!! Men har ikke lyst å bli sykemeldt før jeg MÅ!!! ;-)

Det skjønner jeg godt :) Vanskelig det der!! Er ikke mulig å be han om lage en tilrettelagt anbefaling for deg som du kan gi til sjefen din? Så lenge du er fast ansatt så har du rett på at ting blir lagt til rette for deg under graviditeten :) Og det er bedre det enn å bli sykemeldt tidlig.
Lykke til :) Håper det ordner seg for deg!!

Jeg jobber også 3delt som sykepleier. Har vært gravid 3 ganger og har hver gang blitt flyttet fra nettene fra starten. Tror ikke arbeidsgiver er pålagt å gjøre det, men vi får det som en form for tilrettelegging. Etterhvert når det kommer mr og mer symptomer med kvalme og at man blir sliten er det veldig godt å slippe å jobbe natt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og du kan sikkert bare snakke med sjefen din om det at du ønsker å fjerne nettene. Trenger ikke noe fra fastlegen:) hvis du har en snill og forståelssfull sjef da:)

Og du kan sikkert bare snakke med sjefen din om det at du ønsker å fjerne nettene. Trenger ikke noe fra fastlegen:) hvis du har en snill og forståelssfull sjef da:)

Å hadde jeg bare hatt det!!! Har en ganske ubrukelige sjef, men det skulle nok godt seg til hvis jeg spurte! Men har søkt på en høyere stilling og fast, så vil gjerne ha svar på om det blir ny ansettelse før jeg sier noe på jobb!! ;-)

Å hadde jeg bare hatt det!!! Har en ganske ubrukelige sjef, men det skulle nok godt seg til hvis jeg spurte! Men har søkt på en høyere stilling og fast, så vil gjerne ha svar på om det blir ny ansettelse før jeg sier noe på jobb!! ;-)

Så dumt med sånne sjefer! Det skjønner jeg. Jeg venter også på svar om fast stilling jeg har søkt på. De vet at jeg er gravid men sier det ikke skal bety noe. Krysser fingrene for fast jobb på oss begge!:):) og håper nattevaktene går greit for deg:)

Jeg jobber også 3delt som sykepleier. Har vært gravid 3 ganger og har hver gang blitt flyttet fra nettene fra starten. Tror ikke arbeidsgiver er pålagt å gjøre det, men vi får det som en form for tilrettelegging. Etterhvert når det kommer mr og mer symptomer med kvalme og at man blir sliten er det veldig godt å slippe å jobbe natt:)

Endte opp med å ikke gå på natt igjen, ble så dårlig på morgenen og igjen når jeg våknet i ettermiddag... Så må høre med sjefen i løpet av uka om hun kan gjøre det om til andre vakter!

Endte opp med å ikke gå på natt igjen, ble så dårlig på morgenen og igjen når jeg våknet i ettermiddag... Så må høre med sjefen i løpet av uka om hun kan gjøre det om til andre vakter!

God bedring :) Og håper sjefen din ordner det for deg!!

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Nattarbeid er ikke bra i zvangerskapet. Sist gikk jeg natt lenge, og jeg sa ingenting om det til legen min før jeg fikk høyt bt. Da sa hun ganske strengt til meg at nattarbeid skal ikke gravide ha. Jeg ble da flyttet fra natt til dag.

Denne gangen vil jeg ikke gå ei natt. Har ikke så mange nattvakter nå, men skal si ifra til sjefen min når nattevakter nærmer seg.

Hvis en googler nattevakt og graviditet, så finner man mye om at en ikke skal gå natt.
Fare for SA, tidlig fødsel.', lite barn, stressa baby. Osv osv ihvertfall ikke bra.

Så prøv å komme dere bort fra nattevaktene. Vi er ikke gravide så mye ila et liv, så dette må vi få igjennom.

Back
Topp