Nattevakter!!!

Babypåvei

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg jobber 3delt turnus som sykepleier!!!
Lurer på hvor langt man bør være på vei, når man kutter ut nattevakter!
Her 4 + 4 netter de to neste ukene fremover !! Redd for at det skal utløse en SA!

Erfaringer?

Er uke 6 ( 5+5) i dag :)

Arbeidsbelastningen avgjør nok det. Ta det opp med avd lederen din og få en god dialog fra allerede nå :) men ser for meg at fra 3 trimester dropper man natt? Men er nok Ingen fast regel

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber som nattevakt :) Men har blitt sykemeldt tidlig de andre gangene. (lav terskel på å sykemelde nattevakter) Og jeg har vært veldig plaget med bekkenet. For det ikke anbefalt å jobbe alt for mye på natt. Men deriomot tviler jeg på at det er fare for å utløse en sa. Vil tro at det er større sjans for det på dagtid med tunge løft og krevende jobb. Kroppen blir mer sliten av å jobbe natt som gravid merker jeg men det positive er at det er roligere på natt og jeg får slappet mer av.

Håper du finner ut av det :) Følg magefølelsen og formen din :)

Er på første nattevakt av 4 i dag!! Straks bare 3 igjen! Og har gått bra hele natta men nå stikker det og verker i magen, blei litt bekymra om det ikke er bra å være oppe når man vanligvis skal sove! :| årrhhh skal jeg fortsette å gå netter eller ikke?!? Kjenne på det selv?! Så vanskelig å bedømme!!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Er på første nattevakt av 4 i dag!! Straks bare 3 igjen! Og har gått bra hele natta men nå stikker det og verker i magen, blei litt bekymra om det ikke er bra å være oppe når man vanligvis skal sove! :| årrhhh skal jeg fortsette å gå netter eller ikke?!? Kjenne på det selv?! Så vanskelig å bedømme!!

Ta deg ein telefon til fastlegen din? :) Jeg synes det går bra for min egen del men tørr ikke garantere noe for deg!! Og det kan no være godt å bli litt beroliget av å få klarsignal av en lege =)