Nattevakter

Hekleguri

Glad i forumet
Januarhula 2014
Er det mange av dere som har nattevakter? Får dere lov til å jobbe det eller ikke?

Ei jeg kjenner fikk ikke lov, men jeg fikk lov av både legen og jordmor sist gang

eg jobbe som nattevakt, men har ikke fått noe besj ennå, men det er pga eg e sykemeldt pga noe annet, så er litt spent på ka sjefen min saie når eg sga fortella na dette.. men kan isje tenka mg te at dt sga ver noge problem egentlig :D

Jeg jobbet tre nattevakter i helgen. Sjefen sa jeg måtte kjenne etter på formen om jeg orket det eller ikke. Er helt utslitt nå da..

Jeg jobber kun natt, ikke hørt noe om at jeg ikke får lov...
Vært sykemeldt i 2 uker nå, men skal på igjen denne uka. 7 vakter i ett strekk... Kan bli spennende. Kjenner jeg gruer meg litt.

Jeg jobber mye natt, og merker at det tar lengre tid å komme seg når jeg skal snu tilbake. Jeg tror ikke det har noe å si når det er såpass tidlig enda, sånn for babyen sin skyld. Men man må jo såklart kjenne selv på hva som er greit i forhold til formen sin:-)

Ei god venninne av meg jobbet nattevakter helt frem til permisjonen startet, var ikke sykemeldt overhodet :)

Tror ikke det er en regel som sier at man ikke får lov, men mange blir så slitne at det kan gå utover barnet og lege anmoder om tilrettelegging til vakter andre tider på døgnet :)

Kjenner flere som jobber nattevakt uten at det er noe problem. Jeg tenker at man må kjenne litt på formen sin selv, og er arbeidsgiver en del av en IA bedrift er de pålagt å tilrette for gravide.

Back
Topp