Nattevakter

Darlima

Flørter med forumet
Jeg jobber en del natt, mest hvilende fra 01-06. Må jo seff opp om jeg blir ringt etter og det hender :)
men i helgen hadde jeg 3 våkne. Fredag og lørdag kunne jeg sove, siden han som trenger tilsyn ikke var der.
Men igår var jeg så sliten. Blir ikke så sliten etter hvilende engang, og begge nettene la jeg meg før 12 og stod ikke opp før Tidlivakt kom kl 7.

jeg sov nesten hele dagen igår. knakk helt sammen og måtte ringe jobben, jeg grein som en liten unge.
de fikk leid inn en til å ta vakta ( utrolig surt, med tanke på at det var133% igår)
sovna kl 19 og våknet nå!!!

hva gjør dere for å klare dere igjennom nattaen?

Aldri hatt problem med det før. Jeg har 2 våken helger på en 6 ukers turnurs, og det er kunn natt til mandag jeg MÅ være våken. Må jo kunne klare det. Er 12 uker idag.

Når bør man egentlig slutte med nattevakter?

Du må lytte til kroppen din! Og det høres for min del ut som at kroppen din ikke er særlig fornøyd med å gå natt nå! Da ville eg ha droppa det! Skal på natt selv i natt! Spent på hvordan det kommer til å gå :)

jeg jobber også som nattevakt, og vaktene har aldri før vært så tunge som nå!
Jeg måtte også ringe og si at jeg ikke kunne komme på jobb natt til søndag.. Blir rett og slett helt ødelagt av nattevaktene for tiden..
Kjempe slitsomt!
Tenker at jeg ringer og snakker med legen og sjefen i morgen for og høre hva jeg skal gjøre..
Når det kommer til tilleggene, så har du vel fortsatt krav på dem selvom du er syk?

Jobben din skal tilrettelegge for deg hvis det er for tungt å jobbe natt. Enten ved å flytte deg over på dag/kveld, tilby kun hvilende natt, eller ved å permittere deg med full lønn (dekkes av NAV).

Får snakke med sjefen. Får så jeg var satt opp på masse våken i sommer. Og det har jeg aldri vært inter i..
kommer aldri i verden til å klare det heller...

merker man er mer sliten når man er gravid, og trenger nattesøvnen mer enn før :)

Back
Topp