Nattevakt

småbrukerfrue

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som jobber som nattevakt? Eller har erfaring fra tidligere?

Selv jobber jeg 51 % som sykepleier på natt ved et sykehjem. Har ansvaret for to avdelinger, noen ganger bakvakt for en sone.

Er veldig spent på hvordan dette vil gå, hadde et par netter i begynnelsen av forrige svangerskap. Da var jeg alvorlig trøtt, spent på om det blir tilfelle denne gangen.

Jeg har ikke jobbet natt som gravid. Men har jobbet endel nå, og skal i hele sommer. Har hørt at døgnrytmen til baby kan endres om man jobber natt. Men aner ingenting.

Jobber også litt natt. Blir spennende å se hvordan det går. Skal etter planen jobbe natt ut sommeren. Så håper jeg klarer å holde meg våken :p

Jeg jobber 60 % natt, men har fått tilrettelegging og gått over til dag til over ferien :) mistet forrige gang etter 5 nattevakter på rad. Mest sannsynlig er ikke det årsaken, men vil ikke ta sjansen denne gangen :)

Takk for responsen, jenter! Selv jobber jeg maks fire i strekk og det er bare hver 6 uke. Denne får jeg neste uke, så er veldig spent. Kjedelig å bli så trøtt at man ikke klarer å holde seg våken :(

Håper at jeg kan gå natt så lenge jeg får sove i mellom vaktene og føler meg i form når jeg er på jobb. Vet at det er ganske mye mer å gjøre på dagtid så er redd jeg blir enda mer sliten av å gå dagtid, da må jeg jo nødvendigvis gå flere vakter også for å komme opp i det stillingen min tilsvarer. Dessuten er det nesten ikke sykepleiedekning så er redd jeg blir mer utsatt for stress ved å jobbe dag fremfor natt.

Hei. Tror du må sjekke det opp hos arbeidsgiveren din ang nattskift og graviditet. Jeg ga beskjed med en gang jeg ble gravid og går kun dagskift

Æ jobbe også natt men dette blir min første så æ e vældi spent på kor lenge æ klara å håll det gående, har jo sett mange gravide som har måttet gå over på kun dagtidsarbeid. :/