Nattevakt

småbrukerfrue

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som jobber som nattevakt? Eller har erfaring fra tidligere?

Selv jobber jeg 51 % som sykepleier på natt ved et sykehjem. Har ansvaret for to avdelinger, noen ganger bakvakt for en sone.

Er veldig spent på hvordan dette vil gå, hadde et par netter i begynnelsen av forrige svangerskap. Da var jeg alvorlig trøtt, spent på om det blir tilfelle denne gangen.

Jeg har ikke jobbet natt som gravid. Men har jobbet endel nå, og skal i hele sommer. Har hørt at døgnrytmen til baby kan endres om man jobber natt. Men aner ingenting.

Jobber også litt natt. Blir spennende å se hvordan det går. Skal etter planen jobbe natt ut sommeren. Så håper jeg klarer å holde meg våken :p

Jeg jobber 60 % natt, men har fått tilrettelegging og gått over til dag til over ferien :) mistet forrige gang etter 5 nattevakter på rad. Mest sannsynlig er ikke det årsaken, men vil ikke ta sjansen denne gangen :)

Takk for responsen, jenter! Selv jobber jeg maks fire i strekk og det er bare hver 6 uke. Denne får jeg neste uke, så er veldig spent. Kjedelig å bli så trøtt at man ikke klarer å holde seg våken :(

Håper at jeg kan gå natt så lenge jeg får sove i mellom vaktene og føler meg i form når jeg er på jobb. Vet at det er ganske mye mer å gjøre på dagtid så er redd jeg blir enda mer sliten av å gå dagtid, da må jeg jo nødvendigvis gå flere vakter også for å komme opp i det stillingen min tilsvarer. Dessuten er det nesten ikke sykepleiedekning så er redd jeg blir mer utsatt for stress ved å jobbe dag fremfor natt.

Hei. Tror du må sjekke det opp hos arbeidsgiveren din ang nattskift og graviditet. Jeg ga beskjed med en gang jeg ble gravid og går kun dagskift

Æ jobbe også natt men dette blir min første så æ e vældi spent på kor lenge æ klara å håll det gående, har jo sett mange gravide som har måttet gå over på kun dagtidsarbeid. :/

Er ei på jobben min som er fast nattvakt. (Usikker på hvor høy stilling) men hun skal ha i september, hun jobber fortsatt natt!

Hei. Tror du må sjekke det opp hos arbeidsgiveren din ang nattskift og graviditet. Jeg ga beskjed med en gang jeg ble gravid og går kun dagskift
Det er en ia bedrift, men problemet der er at det er manko på 300% spl pga sykemelding/permisjon og noen som har sagt opp. Så resultatet om jeg kommer over på dag er at jeg får ytterligere ansvarsoppgaver og enda flere oppgaver pga manko på nettopp spl. Mange av oppgavene kan ikke gis videre til andre yrkesgrupper. Samtidig kan jeg risikere å være bakvakt i tillegg pga sykepleierdekningen som ikke er der.

Dette med natt bekymrer meg fordi jeg kun har en uke hver 6 uke som har to vakter i strekk og resten er 3 og 4 netter og jeg våkner bare tidligere og tidligere etter nattevakter nå og da blir det helt ille å gå på jobb med for lite søvn. I tillegg har vi endel utagering, som jo i praksis vil si at jeg ikke kan gå til disse pasientene. Jeg må jo i utgangspunktet det pga kateteriseringer, eventuell medikasjon og ved andre prosedyrer som krever sykepleiere. Vi har en spl ute i nattjenesten som vi kan kontakte ved spesielle tilfeller, men føler det blir litt feil bruk siden de ofte kan være langt unna. Et annet alternativ er å samarbeide med noen fra andre avdelinger, men de er jo egentlig kun for bruk om vi mangler sykepleier og ikke får inn spl fra nattjenesten. Så tror jeg må snakke med lege eller jordmor rimelig kjapt her så vi sammen kan prate med leder'n min.

Oj! Syns ho d går heilt fint?
Æ e redd før at d kommer tel å bli vældi tungt :S

Har ikke hørt no annet en at det går greit. Jeg har jobbet 4 netter på rad siden jeg ble gravid og det gikk greit, skal jobbe 3 i helgen, så blir spennende å se da.. Skal jo jobbe kun natt i sommer... Etter sommeren trur jeg kanskje jeg blir å jobbe mest dag/kveld..
Men hos oss sitter vi mye på natta, er mye mer stress på dag f.eks.

Har ikke hørt no annet en at det går greit. Jeg har jobbet 4 netter på rad siden jeg ble gravid og det gikk greit, skal jobbe 3 i helgen, så blir spennende å se da.. Skal jo jobbe kun natt i sommer... Etter sommeren trur jeg kanskje jeg blir å jobbe mest dag/kveld..
Men hos oss sitter vi mye på natta, er mye mer stress på dag f.eks.

Håpa æ kan håll ut minst like lenge som kollegaen din :) e jo mye kjekkere å jobb natt enn dagtid, som du sir, d e mye meir stress å jobb dag.

Back
Topp