Nattevakt og gravid

NR93

Flørter med forumet
Er det noen som jobber nattevakt til vanlig og fortsatt gjør det nå? Har ikke fått snakket med jordmor ang dette da jeg er permitert pga corona men nå ser det ut til at jeg kanskje får komme tilbake på jobb. Men det er ikke alle som får komme tilbake så er redd for at hvis jeg sier jeg ikke kan jobbe natt (vaskejobb) så velger di noen andre også må jeg fortsette å være permitert istede for tilretteleggelse. Er det låv av arbeidsgiver? Egentlig jobber jeg på dagen til vanlig men takket ja til et vikariat rett før corona da vår nåværende nattevask skulle ut i perm ut sommeren. :bored: Har ikke sakt noe til arbeidsgiver om graviditeten enda. Personlig er formen så bra at jeg føler jeg kan gjennomføre arbeidet men hvis det er sjanse for å skade bebisen så vil jeg ikke jobbe natt :arghh:
 
Jeg har vært sykemeldt fra uke 6-16. Var tilbake nå for et par uker siden men etter bare en dagvakt (fikk tilrettelagt arbeidstid) så sa jordmor at hun ikke tok sjansen og søkte om fulle svangerskapspenger.
Jeg har hatt 5 aborter før dette svangerskapet så hun tar ingen sjanser. Jobber innen helse. :)
 
Ang permittering vet jeg ikke men hør med tillitsvalgt :)
 
Bedriftsjordmor nektet meg i min avdeling i sykehuset å jobbe netter pga belastning, og risiko for å abbotere fortalte ho meg. Så hos oss er det ikke lov overhode å gå nettet :cat: vet mange jobber netter selv om. Går hjemme nå med svangerskapspenger og hadde ikke jobba natt om æ hadde vært i jobb pga belastningen :)
 
Men det å jobbe netter er det inviduelt fra person til person eller er det frarådet alle selv om man er frisk gravid og ikke opplevd feks abort :confused:
 
Jeg jobber tredelt turnus. Jobbet mine siste netter når jeg var i uke 10. Fikk tilrettelegging til dag eller kveld. En kollega av meg jobbet netter frem til uke 30. Det må vurderes individuelt:)
 
Back
Topp