Nattevakt + fulltidsstudent

Taksvale

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Hverdagen min bekymrer meg. Jeg jobber nesten 60 % natt (våken) på et sykehjem i tillegg til at jeg er fulltidsstudent. Jeg er ikke hver dag på skolen, men det hender ofte at jeg drar rett fra jobb til forelesning. I jobbperiodene sover jeg derfor minimalt, og det hender derfor at jeg går 1.5 døgn uten søvn.
Jeg tror det å jobbe natt kommer til å bli alt for slitsomt i lengden, og jeg vet jo at jobben er pliktig til å tilrettelegge for meg, men siden jeg er student så kan jeg ikke jobbe dag/kveld heller.
Jeg er bare 5+2, men vil ikke at livsstilen min skal ødelegge graviditeten.

Noen som har erfaring som nattevakt og gravid? Evt nattevakt og student.

Jeg jobbet 50%natt og studerte sist. Det ble for tungt så jeg måtte utsette studiene.

Jeg er også nattevakt (70%), student (45sp i høst) og gravid.. Men jeg jobber som hvilende, så jeg går aldri 1,5 døgn uten søvn(da skulker jeg heller hvis jeg har vært våken en hel natt)..

Jobben er pliktig til å tilrettelegge, men jeg er usikker på om de kan kreve at du jobber dag med tanke på at du er ansatt i en nattstilling.. Jeg kommer til å ha samme problem for pga utagering, kan jeg ikke være alene på natt. Jeg prøvde å undersøke det sist, men endte opp med sykemelding i stedet :-/

En venninne av meg som jobber våken natt ble tatt ut av jobb (svangerskapspenger) når hun var 12 uker pga våken natt er en stressende situasjonen for babyen..

Dette ble et rotete innlegg, men jeg kan høre med hu venninnen min hvis du vil?

Regner med jobben kan tilrettelegge med andre vakter enn natt, og da får man ikke svangerskapspenger dessverre.