Nattevakt + fulltidsstudent

Taksvale

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Hverdagen min bekymrer meg. Jeg jobber nesten 60 % natt (våken) på et sykehjem i tillegg til at jeg er fulltidsstudent. Jeg er ikke hver dag på skolen, men det hender ofte at jeg drar rett fra jobb til forelesning. I jobbperiodene sover jeg derfor minimalt, og det hender derfor at jeg går 1.5 døgn uten søvn.
Jeg tror det å jobbe natt kommer til å bli alt for slitsomt i lengden, og jeg vet jo at jobben er pliktig til å tilrettelegge for meg, men siden jeg er student så kan jeg ikke jobbe dag/kveld heller.
Jeg er bare 5+2, men vil ikke at livsstilen min skal ødelegge graviditeten.

Noen som har erfaring som nattevakt og gravid? Evt nattevakt og student.

Jeg jobbet 50%natt og studerte sist. Det ble for tungt så jeg måtte utsette studiene.

Jeg er også nattevakt (70%), student (45sp i høst) og gravid.. Men jeg jobber som hvilende, så jeg går aldri 1,5 døgn uten søvn(da skulker jeg heller hvis jeg har vært våken en hel natt)..

Jobben er pliktig til å tilrettelegge, men jeg er usikker på om de kan kreve at du jobber dag med tanke på at du er ansatt i en nattstilling.. Jeg kommer til å ha samme problem for pga utagering, kan jeg ikke være alene på natt. Jeg prøvde å undersøke det sist, men endte opp med sykemelding i stedet :-/

En venninne av meg som jobber våken natt ble tatt ut av jobb (svangerskapspenger) når hun var 12 uker pga våken natt er en stressende situasjonen for babyen..

Dette ble et rotete innlegg, men jeg kan høre med hu venninnen min hvis du vil?

Regner med jobben kan tilrettelegge med andre vakter enn natt, og da får man ikke svangerskapspenger dessverre.

Takk for svar :-) Jeg vil helst fullføre studier til normal tid, men graviditeten er det viktigste. Tenkte å høre med legen når jeg skal dit, tenker også å fortelle sjefen om at jeg er gravid ganske tidlig så vi kan ha en åpen dialog. Det er et sykehjem for demente, så kan være en del utagering også på natt - selv om det er sjeldent.

AlleGodeTingErTre: Ja, hadde vært veldig fint om du kunne snakket med venninnen din :-D

Takk for svar :-) Jeg vil helst fullføre studier til normal tid, men graviditeten er det viktigste. Tenkte å høre med legen når jeg skal dit, tenker også å fortelle sjefen om at jeg er gravid ganske tidlig så vi kan ha en åpen dialog. Det er et sykehjem for demente, så kan være en del utagering også på natt - selv om det er sjeldent.

AlleGodeTingErTre: Ja, hadde vært veldig fint om du kunne snakket med venninnen din :-D
Både natt og utagering er jo faktorer som er regnet som risikabelt i forhold til gravide. Jobber selv natt med fare for utagering, så her må jeg nok over på dag/aften. Men det er kanskje utagering der også for deg? Da kan du få svangerskapspenger om de ikke har en annen plass å omplassere deg.

Både natt og utagering er jo faktorer som er regnet som risikabelt i forhold til gravide. Jobber selv natt med fare for utagering, så her må jeg nok over på dag/aften. Men det er kanskje utagering der også for deg? Da kan du få svangerskapspenger om de ikke har en annen plass å omplassere deg.

Det er utagering på dag/kveld også, ja. Jeg får høre litt rundt det med legen og sjefen hva de tenker, jeg er jo ikke langt på vei enda, bare jeg som bekymrer meg litt for mye.

Det er utagering på dag/kveld også, ja. Jeg får høre litt rundt det med legen og sjefen hva de tenker, jeg er jo ikke langt på vei enda, bare jeg som bekymrer meg litt for mye.
Greit å tenke på allerede :) utagering skal man unngå.

Back
Topp