Nattevåk

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
jeg skal ikke klage- aldri vært våkenetter her før, bare spist og sovna igjen- Men nå i to netter på rad har ungen våkna og våket i tretimer midt på natta, ca kl 2-5. Det solgløtt via dør og vindu, og litt dyneknitring fra oss foreldre og mannen min snorker pånatta. Ungen er nå 5,5 mnd og sover ennå ilag med oss i senga. Tror kanskje jeg skal prøve å ha han i egen seng i natt.... Hva tror dere? Noen som har begynt å ha ungen på eget rom?
 
Da vår kar var rundt 2 mnd prøvde jeg å legge han på eget rom for å se om han sov bedre, men det endte bare opp med at jeg måtte løpe fram og tilbake mellom rommene siden han våknet like mye. Etter det ble det til at når jeg legger han for natten så ligger han på sitt rom, og så kommer han på vårt rom til første amming, rundt den tiden vi legger oss. Så ender han opp i vår seng på nattmorgenen siden han er veldig urolig og våkner mye da. 3 forskjellige senger, litt rart - men syns det funker greit. I det siste har jeg dog merket at han sover dårligere etter jeg har tatt han inn på vårt rom, sengen vår bråker veldig, og han våkner nok litt av oss. Så da er det kanskje på tide å prøve eget rom hele natten. Han er snart 6 mnd. Dette var kanskje ikke til hjelp for deg, men sånn har vi det her :p
 
Vi har hatt vesla på eget rom fra hun var 2 mnd:) Hun sov I egen seng på vårt rom før det, men sov dårlig og våknet hele tiden. Så da flyttet vi henne like så godt. I ca 1 mnd hentet jeg henne når hun våknet om natten og ga henne mat, så sov hun videre hos oss. Men fra hun var 3 mnd har hun sovet fra 19-07 på eget rom, har hun våknet har hun bare fått smokken:) Det går kjempe fint og angrer ikke på det valget. Vi hadde storesøster i sengen frem til hun var 16 mnd, altså 2,5 mnd før vesla kom, så nå syns jeg det bare er deilig å ha sengen for meg selv;)
 
Last edited:
Jeg misunner dem som har en baby som tar smokk når det kommer til natten.. Hun våkner nå ca 3 ganger fra hun legger seg halv 10 til hun står opp halv 10. Eneste som fungerer er pupp, om det så bare er i 3 min. Har prøvd å drøye for å se om hun sovner av seg selv, men det ender da i hyl... Hun sover i egen seng, men på vårt rom. Hun har hatt en periode der hun våknet opp til 6 ganger, det var utrolig slitsomt, men nå er det halvert heldigvis :) håper det går over til 1 gang snart og etterhvert ingen.
 
Min tar smokk, men spiser likevel 2-3 ganger per natt. Er heller ikke uvanlig at vi har enten halvannen time med våkentid midt på natta, eller at det er morgen kl 05. Minst halvparten av nettene er sånn. Så selv om ting er lettere med smokk så er det slett ingen mirakelkur. :)

Her sover han for det meste i egen seng, men på vårt rom. :)
 
Min tar smokk, men spiser likevel 2-3 ganger per natt. Er heller ikke uvanlig at vi har enten halvannen time med våkentid midt på natta, eller at det er morgen kl 05. Minst halvparten av nettene er sånn. Så selv om ting er lettere med smokk så er det slett ingen mirakelkur. :)

Her sover han for det meste i egen seng, men på vårt rom. :)

Nå tenkte jeg generelt på min situasjon :) vet at det ikke er noen mirakelkur for alle, men i mitt tilfelle hadde det vært det. Hun skal bare ha noe å sitte på når hun våkner på natta. Spiser av og til 1 gang, ellers er det bare 3 min med puppesutt før hun slukner igjen, hadde vært mye lettere å gi henne en smokk enn å løfte henne opp og ned for noen få sutteminutter.
 
Her var det akkurat likt - junior har sovet om natta (våkner x antall ganger for pupp, men sovner igjen med en gang) hele veien, men for en måneds tid siden våknet han i ett-to tida flere netter og var våken i over tre timer. Ikke sint, bare våken. Trodde jeg skulle gå på veggen. Men plutselig gikk det over igjen, like brått som det startet, tror det var snakk om tre eller fire netter på rad. Noen få dager senere kjente jeg den første tanna, uten at jeg vet om det var grunnen. :)

Tøft å stå i det mens det står på, prøv å få så mye hvile du kan mens lille sover, krysser fingra for at det går seg til for dere. :)
 
Back
Topp