Nattesøvn

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Nattesøvn et ikke er et fenomen som eksisterer her i huset. Mini har aldri vært glad i å sove på natt, og nå som han er eldre sover han noen timer , men våkner hver 2 time. Han kaver, griner og det er kun puppen som gjelder. Bruker tid på å få roet han ned, og jeg får vell tilsammen en 3-4 timer søvn pr natt , og nei, disse er ikke sammenhengende :( nå merker jeg at kropp og hode, både fysisk og psykisk begynner å få nok.

Jeg tenker å begynne å avvenne han fra puppen på natt. Ikke helt altså, men han kan umulig være sulten vær andre time, så ofte spiser han jo ikke på dagen heller. Noen med tips? Har en følelse av at det kommer til å bli mye grining, men det får jeg tåle, i håp om at avvenningen skal gi bedre og ikke minst lengre nattesøvn. Noen som har prøvd tidligere? :)
 
Jeg ville først og fremst ha prøvd naturlig "avvenning" uten grining. Altså at du legger deg på et annet rom, så kommer mannen din inn med babyen når den er sulten. Da kjenner ikke babyen melkelukten din. Utover det så hadde jeg nok ikke kjørt noe avvenning om natt før etter 6mnds alder.
 
Jeg ville først og fremst ha prøvd naturlig "avvenning" uten grining. Altså at du legger deg på et annet rom, så kommer mannen din inn med babyen når den er sulten. Da kjenner ikke babyen melkelukten din. Utover det så hadde jeg nok ikke kjørt noe avvenning om natt før etter 6mnds alder.
Signerer denne. Tror jeg ville ventet til 6mnd. Jeg har ikke selv gått gjennom avvenning på natt, men naboen har akkurat gjort det på sin datter. Hun er nærmere 1år, men de gjorde det på den måten. Mamma sov på gjesterom mens pappaen tok baby om natten. Det fungerte bra for de.
Ellers har vi det mye på samme måte som dere. Nå er det muligens litt bedre enn det var for noen uker siden, men hun våkner ofte! Heldigvis ingen skriking, men hvis jeg ikke legger henne til puppen så våkner hun skikkelig og begynner å "mase". Smokk hjelper av og til hvis jeg våkner med en gang hun begynner å vri på seg. Og så sover jeg ofte sammen med henne en time på morgenen. Hjelper litt. Og så vet jeg jo fra tidligere erfaring at alt går over! ;)
 
Nattesøvn et ikke er et fenomen som eksisterer her i huset. Mini har aldri vært glad i å sove på natt, og nå som han er eldre sover han noen timer , men våkner hver 2 time. Han kaver, griner og det er kun puppen som gjelder. Bruker tid på å få roet han ned, og jeg får vell tilsammen en 3-4 timer søvn pr natt , og nei, disse er ikke sammenhengende :( nå merker jeg at kropp og hode, både fysisk og psykisk begynner å få nok.

Jeg tenker å begynne å avvenne han fra puppen på natt. Ikke helt altså, men han kan umulig være sulten vær andre time, så ofte spiser han jo ikke på dagen heller. Noen med tips? Har en følelse av at det kommer til å bli mye grining, men det får jeg tåle, i håp om at avvenningen skal gi bedre og ikke minst lengre nattesøvn. Noen som har prøvd tidligere? :)

Jeg føler med deg! Har det veldig likt som dere her hos meg om nettene. Hun bruker lang tid på å sove, når hun først sovner sover hun for en time eller maks to. Så vræler hun. Stakkar.. Det er utrolig slitsomt.

Dette er min første, så jeg har ikke så mange råd og komme med. Ville bare fortelle at jeg forstår deg veldig godt når du sier du har fått nok både fysisk og psykisk!

Jeg krysser fingrene for at situasjonen din bedrer seg raskt!
Stor klem
 
Back
Topp