nattesøvn

Maui

Andre møte med forumet
Hei!
Forrige uke la vi lillegutt på 6 mnd på eget rom, for nå skulle vi sannerlig avenenne han fra nattmåltidet. Til vår store forbauselse, sov han fra kl halv 9 på kvelden til halv 6, og det var kjempe bra!!! Men de siste 2 nettene har han våknet rundt 01-03 på natten og skreket, men har da kunne lagt han til med smokken og sovet videre- men i halv 5-5 tiden igjen våkner han til og skriker -og skriker!! Vil gjerne trøste ha med pupp, men samtidig skal vi jo avvenne han...Han får dobbel porsjon med grøt på kvelden og pupp, raper etc, så han skal ha det godt...Han har bevist at han kan sove godt, og da blir denne våkeperioden litt tullete-i  mine øyne... Men hva kan jeg forvente av han lille?? Skal jeg bare la han gråte???? hadde vært deilig hvis dagen kunne starte i 07-08 tiden... slitsomt med oppstykket nattesøvn! Noen innspill???! Flere som har det slik??
 
Han er jo såpass stor nå så han greier seg fint uten mat på natta!
Og vil tro det ikke skal være noe problem for han egentlig,siden han har vært såpass flink... Bare forstett,la han få skrike litt- for å gi han et hint om at det faktisk ikke er noe mer mat om natta så gi han en flaske med vann på![;)] Du får nok snart tilbake vanlig nattesøvn,skal du se...[:)]
 
natesøvn hva er det?[;)]min lille på 16 mnd har kanskje sovi 10 hele neter i gjenom siden ho var nyd føt..vi sluta å å gi mat på nata da o ar runt 6mnd å har prøvd alt..så her i huse er søvn luksus[:-]høres jo ut som at han spiser bra om kvelden så han skule jo klart å sove helle nata..han har jo vist at han har kuni det..lyke til..kan jo være tenner på vei?min fikk tennr 6mnd å før det å vis e husker riktig 
 
Når de får fast føde på kvelden er det slutt på nattematen.. da er det bare kosen han er ute etter.. Du kan jo prøve å gå inn til han og si med bestemt stemme at " nå er det natta".. så lar du han gråte i tre minutter før du går inn igjen og sier det samme, så lar du det gå 5 min, så 8 ..osv..Han gir seg til slutt, men ikke ta han opp, og ikke gi for mye service.. Gå inn, gjør det du skal og gå ut igjen.. kan virke litt strengt, men han skjønner det fort og det vinner dere begge på.. Han kan nok prøve å protestere i 3 dager fremover, men han vil gi seg fortere og til slutt sover han..
Dette funket bra for meg, og jeg har måtte brukt denne metoden etter han har vært syk og har hatt noen netter med exstraservice også.. for man skal jo seff gi masse omsorg når de ikke er i form, men de blir fort godt vant og de vet hvordan de skal manipulere deg.. de kan gråte så sårt som bare det hvis de vet at det er det som skal til.. Lykke til=)
 
Stiller meg bak metoden til Nina_E, har forsøkt og det funka. Du kan og prøve å legge noe i sengen til barnet som du har hatt på deg og som lukter av deg. Mange barn sover roligere når de kan kjenne lukten av mamman sin.
 
Metoden til Nina-E er den eneste som funker. Du føler deg hard og kald, men det er det beste for hele familien! Ingen er gode foreldre om de er helt utslitt.
Det kan også være et tips å være borte en natt. Etter at moren min hadde vært barnevakt en natt sov sønnen min gjennom natta. Hun hadde stelt og lagt han, så han trodde vel ikke vi var hjemme. De vet hvem de kan manipulere!
 
Nå kom jeg på at jeg la en T-skjorte jeg hadde gått i en dag ved siden av sønnen min. Da roa han seg fort. Kusina mi brukte ammeinnlegg som hun la i senga til barna sine.
 
Back
Topp