Nattesøvn

Mamma til Casper

Mamma til Casper
jeg er fortvilet og aner ikke hva jeg skal gjøre!?!
Fra min lille prins kom til verden har han alltid sovet rundt, men når han ble 6 mnd og vi begynte med fast føde så nekter han å sove. Han er mer våken om natta enn han sover. Nå er han snart 8 mnder og begynner å bli ganske sliten.
Har prøvd å gi han ei flaske midt på natta, men det har ikke vært til noe suksess det heller :(
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å sove rundt?

Hei. Flytta denne over til Generelt for deg, så kanskje du får litt fleire svar :)

Akkurat sånn var det her og. Alle sa hun kom til å sove enda bedre på fast føde, men det var i alle fall ikke sant. Hs kunne fortelle at det er en mer vanlig reaksjon enn folk tror. Har dessverre ikke noen gode råd til deg heller. Vi sluttet med nattammingen ved åtte måneder (begynte igjen pga sykdom og sluttet igjen når hun var ti måneder), og et eller annet sted der begynte hun å sove fra sju på kvelden til fire-fem på morgenen. Veldig tidlig å stå opp, men jeg la meg tidlig og fikk noe nattesøvn, noe som reddet både meg og parforholdet til meg og mannen. Nå er hun snart to og sover til seks. Det er veldig deilig!

Føler med deg! Krysser fingre for at du får litt søvn snart! :) Forresten, jeg kjøpte boka "Sov godt" av Karin Naphaug, den var fin å lese litt i når det stod på som verst. :)

Det er helt normalt at de endrer sovemønster og sovevaner. Det skjer mye i utviklingen som kan Gjøre de urolige. Noen barn trenger plutselig mere nærhet om nettene.

Sover han på rom sammen med dere?

Vil du skrive litt om hva dere har prøvd da? Litt lettere å komme med tips da:)

Back
Topp