Nattesøvn

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei (dere som har født)

Hvordan er søvnmønsteret til babyen deres?
Er det mange våkne netter?
Hvor sover baby?

Vi har vugge på soverommet helt inntil sengen vår. Jeg kan strekke ut hånden og kjærtegne henne til hun sovner, gi henne smokken osv. Her sover hun om natten.

Babyen vår har de siste 4 nettene sovet med 4 timers intervaller. Etter 4 timer våkner hun og vil ha mat. Da blir det en halv time amming før hun slokner igjen ved puppen. Så våkner hun tidlig på morgenen og da flytter vi henne over i sengen hvor jeg ligger å ammer henne til vi begge sovner.
Veldig koselig:)
Så ligger vi i sengen til vi omtrent må vekke henne for å starte dagen. Herlig!

Hvordan går det for dere nybakte foreldre? Får dere noe nattesøvn?

Sover så godt her, med 3-4 timers intervaller om natten :) i går kveld ammet jeg ca 23.30, da hadde han sovet i fire timer før det hehe :) sov i sin egen seng da, og la han tilbake der når han var ferdig. I og med at han ikke diet stort lenger enn 15 min sovnet han ikke med en gang, men vi kosa til han sov i senga :) våknet klokka to i natt og da ammet jeg til halv tre omtrent, skifta bleie også skulle jeg egentlig bare ha han på brystet til han sovnet ordentlig, men så sovna jeg jo selv og da så der sov vi til 06.10 :p da var det amme, skifte bleie, amme også var han våken en stund før han sovna igjen :) så her går det veldig greit og det er fryktelig godt :) <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Jenta sover i sin egen seng på natten, og i vugge eller oppå mammaen på dagen.

Hun kunne nok lett sovet 4 timer i strekk, men pga gulsott må jeg vekke hun hver andre time på dagen og hver tredje på natten. Så blir litt oppbrudd i søvn her. Men vi får ta det igjen når gulsotten er borte....

Han er jo bare 3dager gammel. Så har ikke fått noe særlig mønster enda. I natt var første natta hjemme, og da sov han med meg. Det fortsetter vi med til amming er etablert og magen hans begynner å fungere ordentlig. Hadde 4 amminger i natt Ca annen hver time, en time med magevondt og bleieskift i 3tiden. Ellers sov han godt mellom slagene. :)

Nå er jeg ganske heldig med at samboeren har tatt ut ferie og at vi bruker mme, så vi har en ganske grei ordning her hjemme :) Gubben tar han på natta, så jeg får sammenhengende søvn (jeg har en som er litt glad i å spille, så er helt greit :p ) , også når dem da kommer i seng i 5-7 tiden, så blir han lagt i vår seng, men har nesten halve sengen for seg selv :P Virker som lillemann er på natten som på dagen, med at det er mat rundt hver 3 time ca, og da blir det bleieskift når det trengs :) Og våkentid på natten varierer på hvor mye våken han har vært på kvelden :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg er litt usikker på hvor ofte hun våkner, jeg våkner mye oftere enn henne. Pga bekkenet mitt så ligger hun i sengen vår slik at jeg slipper å løfte henne når jeg ammer.
Hun pleier å lage masse smattelyder og slikt i sengen når hun er sulten, men det er ikke alltid hun våkner for det, men jeg våkner alltid av det og får ikke gitt henne pupp når hun sover. Så da sover jeg super lett, klar til å amme når hun våkner, hun blir så hysterisk hvis hun må vente alt for lenge på mat. Så føler ikke at jeg får så god nattesøvn, for jeg våkner også ofte opp pga smerter i bekkenet :(

Vi har ikke fått noe rutine ennå med nattesøvn, Elian er 3 dager og melken har kommet for fullt i dag så er spent og se hvordan i natt blir..De andre nettene har vært mye mating og uro,men på dagtid sover han både 3 og 4 timer før vi må vekke han for mat:)

Her sover vi godt, våken hver 3-4 time å får flaske så sover vi igjen:) herlig! Nyter d så lenge d varer!:) hu sover i egen seng på natta men tar henne opp til meg når samboer drar på jobb så sover vi videre og koser oss:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Her er snuppa bare 4 dager, og føler at ingen rutine er på plass. Hun bæsjer nesten hver gang hun får mat, noe som gjør det hele litt vanskelig, for når hun da sovner ved brystet vekkes hun opp igjen av at vi må skifte bleie. Sånn holder hun gjerne på helt fram til 2. Etter det sover hun gjerne frem til 6-7... Kjenner kroppen min er veldig sliten:-p

Jeg sliter litt. Skal til helsesøster i morgen og håper på noen gode råd. Har slitet veldig m å få nok melk. Dette til tross for døgnet rundt amming på mine tidligere små. Har prøvd det meste, men får det ikke til. Jeg har måttet gi mme tidlig, så også nå.
Det å delamme er et slit. Nå begynner lillemann å foretrekke flaske, nekter pupp og det er en kamp... På natten tar mating over en timme og i tillegg er han da veldig våken slik at det tar tid å få han til å sovne. Han sover 4 tim mellom måltider på natten, har ikke lyst å gi mindre mme og amme oftere da jeg da ikke kommer til å få sove i det hele tatt. Er så sjalu på de som bare kan kaste opp puppen om natta... :(

Her sover vesla ca 5 timer på natten, før hun våkner og vil ha mat.
Med andre ord: Nettene begynner å bli veldig behagelige.

Vi startet med rutiner bare få dager etter at vi kom hjem fra sykehuset og det ser ut til å fungere veldig godt for oss.

Back
Topp