Nattesøvn

Catbar

Betatt av forumet
Vi har en lita tulle på litt over to uker nå som nekter å sove på kvelden. Hun er tydelig trøtt men vil ikke sove. Overtrøtt!!
Prøver å legge rett etter mating, dette funker fint på dagtid, men ikke når natta kommer. Noen som har noen tips??

Lage rede til henne i senga?

Har hatt noen våkenetter her men ikke så mye som hjelper utenom tid ;) sover tilslutt..

Legger henne noen ganger i vår seng, men da sover mannen så lett.
Lest noen som sier man må snu døgnet, men hvordan gjør man det da :)

Samme her. Gutten vår er 9 dager, og de siste to nettene har han vært ganske urolig. Har ikke sovet mer enn 30-60 min i strekk, og i natt hadde han også veldig mageknip tror jeg. Gråt masse og ville ikke roe seg. Ble til at jeg måtte fram med puppen hver gang. Ble mye amming i natt for å si det sånn. Hadde håpet at han da skulle ta det igjen med å sove lenge på morgenen men det gjorde han heller ikke (har hatt lange soveøkter på dagen hittil, opptil 4 timer). Introduserte smokk til slutt og det var nok lurt, han har et veldig sugebehov (hadde svømmehud på lillefingeren til slutt). Nå sovnet han endelig skikkelig for en times tid siden - med smokk. Så får vi se da. Utfordringen nå er jo å få lagt seg til å sove selv da. Gjør jo ikke det nå, for nå har jeg endelig "våknet" litt. Får bare ta tiden til hjelp tipper jeg, og glemme klokka:)

Vi har en lita tulle på litt over to uker nå som nekter å sove på kvelden. Hun er tydelig trøtt men vil ikke sove. Overtrøtt!!
Prøver å legge rett etter mating, dette funker fint på dagtid, men ikke når natta kommer. Noen som har noen tips??
Helt normalt! Jeg holdt på til kl tre i natt, men forrige natt var en bedre natt. Så er veldig ustabilt i begynnelsen. Men det går over, tar bare litt tid:)

Jeg slet med det samme med datteren min de første mnd. Babyer produserer ikke søvnhormonet melatonin før ved ca 3 mnd alder, så beskjeden vi fikk var at de ofte ikke får noen døgnrytme før da. Vi ble bare anbefalt å ikke slå på lys o.l når hun våknet på natta. Bare gi henne mat, la henne rape, og legge henne ned igjen. (Hun fikk en slags døgnrytme rundt 2-3 mnd alder, og sov 3-4 timer mellom hver nattamming, men var egentlig vanskelig å legge helt til hun begynte i bhg... )

Første uken (på barsel) sov hun hele dagen og var våken ca hele natta.. Snudde litt når vi kom hjem, og har hatt brukbare netter. Ingen dager/netter er like enda. Idag f.eks har hun sovet myye. Satser på en lang våkekveld før hun sovner igjen. Har og ei tulle som blir overtrøtt og "stritter" litt imot, da hjelper ingenting. Pupping/kosing til hun sovner til slutt.

Føler meg ganske heldig når jeg leser at babyen deres ikke vil sove. Men her sliter vi med det motsatte! :s må vekke han nesten hvergang det er tid for mat, han spiser seg god å mett, men kan ikke få pupp, da sovner han med en gang igjen. Så jeg pumper tom puppen og gir på flaske så han skal bli mett...

Men begynner å bli slitsomt med dette på natten da det fort tar litt tid å styre med pumpinga istede for å bare slenge frem puppen. Noen som har tips til hva som kan funke her?

Back
Topp