Nattesøvn

Towie1986

Blir kjent med forumet
Hei:)
Emma er 6 uker nå og har hatt egen seng fra dag 1. Men jeg lurer på noe:
Når hun våkner om natten for å få mat, så tar jeg henne over i vår seng og ammer. Er det da best å amme i vanlig stilling for så å legge henne i egen seng igjen slik at hun skjønner at det enda er natt? Når jeg legger henne igjen i sin seg så våkner hun og gråter, så må jeg bysse henne i søvn og prøve å legge henne på ny. I natt gråt hun lenge men jeg tok henne ikke opp. Ga henne bare smokk helt til hun sovna(45 min etter jeg var ferdig med ammingen!).
Emma har en del vondt i mage og rygg, så her består dagene i bare gråt og veeeldig lite søvn. Men jeg vil lære henne en god nattrutine.
Eller er det bedre å amme henne i ligge stilling og la henne sove i vår seng? Hun ammes ca kl 02 og kl 05 hver natt. Og når kl 05 er ferdig ammet så er hun fader meg lys våken og da må jeg stå opp med henne for dagen...

Det er jo opp til hver og en, men jeg samsover med babyen her i huset. Nå spiser han ufattelig mange ganger ila natta da (ca8-10g) så hvis jeg skulle tatt han opp og vugga han i søvn igjen så mange ganger så hadde jeg nok vært (om mulig) enda mer zombie enn det jeg allerede er..! *gjesp*
Tror ikke det finnes noe "riktig eller feil"! ;)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Det er jo opp til hver og en, men jeg samsover med babyen her i huset. Nå spiser han ufattelig mange ganger ila natta da (ca8-10g) så hvis jeg skulle tatt han opp og vugga han i søvn igjen så mange ganger så hadde jeg nok vært (om mulig) enda mer zombie enn det jeg allerede er..! *gjesp*
Tror ikke det finnes noe "riktig eller feil"! ;)

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13
Uff, 8-10 ganger hver natt??? Det var mye! Heldigvis bare ett par ganger her, men tar liksom så lang tid å få henne til å sove igjen. Det er mest slitsomt. Vil ikke at hun skal bli mer avhengig av meg enn hun allerede er siden heg bærer på henne dagen lang da hun skriker pga vondt stakar...

Jeg ammer liggende, så får han ligge i babynest ved siden av oss. Det fungerer her, for han var som din før han også;)

Hun gråter nok fordi hun trenger samme nærheten som på dagtid. Som seks uker gammel, har hun ikke evne til å manipulere eller lære uvaner.

Har du prøvd å samsove?
Kanskje både du og lille sover bedre og lengre da.

Babyer har ikke evne til å tenke at hvis jeg bare gjør ditt eller datt, så får jeg viljen min. Når de gråter er det deres måte å snakke på. Og verdens beste trøst er hos mamman sin :)

Rutiner kommer! Sove alene kommer! Lære forskjell på natt og dag kommer! Kos deg med babyen din :) De første 3!!! Mnd er unntakstillstand! Skulle ønske noen hadde fortalt meg det...

❤25/2-13❤

Back
Topp