Nattesøvn?

Princess88

Glad i forumet
Flere enn meg som sover dårlig om natta?
Våkner alltid flere ganger hver eneste natt, enten pga ryggen/ bekkenet, eller kramper eller at jeg har snudd meg over på ryggen og blir tungpusta.
Å så er det opp tidlig igjen med tullemor. Blir litt lite energi til overs merker jeg :p

Ja, det høres kjent ut. Jeg må sette meg helt opp hver gang jeg skal snu meg, og da blir jeg gjerne liggende våken en stund før jeg sovner igjen. Klarer heller ikke å ligge så lenge i senga lenger, blir så stiv og støl.. Og i tillegg holder lillebror til tider et skikkelig liv i magen på natta, så da klarer jeg ikke å sovne..
Det skal bli godt å bli ferdig, selv om vi jo ikke får sove hele natta på en stund, så er det hvertfall ikke så vondt å ligge.. :)

Nettene er ikke gode nei... Hadde vært interessant å visst hvor mange ganger jeg faktisk våkner i løpet av en natt, hvor lenge jeg er våken tilsammen i løpet av natta osv. "Sover" i ca 11 timer hver natt, men mye av denne tiden er jeg jo våken, så vet ikke hvor mye effektiv søvn jeg faktisk har. (Og når jeg først sover så drømmer jeg jo så mye rart, at jeg kan umulig ha så mye kvalitetssøvn) Gleder meg til tvillingene er ute! Da blir i alle fall det lille man sover effektiv soving :)

Jeg sover som en stein, men nå sliter jeg ikke med bekken eller noe enda iallefall .

Sovet som bare det i natt, men har vanligvis mange oppvåkninger. Har mange netter følt jeg ikke har sovet noe, for føler jeg ligger våken, men i halvsøvne.. Don't know =(

Søvnen er helt elendig her også. Våkner hver eneste gang jeg må snu meg og det er ikke få ganger i løpet av en natt.. Har fått kjempevondt i knærne de siste dagene og klarer kun å sove på høyresiden pga smerter i ribbeina. I tillegg blir det jo noen tisseturer i løpet av natta.. Blæh!! Gleder meg til å få kroppen min tilbake nå:-).

Sover ikke noe særlig her heller.. Bekkenet verker, får kramper i leggene, klør på musa (legen mener det er en allergisk reaksjon på bittesmå mengder sopp), har tidenes mest aktive baby som sparker i sida om natta, også krydrer vi det hele med litt halsbrann.. Er helt avhengig av å sove 1-3 timer på ettermiddagen før mannen og ungen kommer hjem, så jeg har bittelitt energi til matlaging og å legge ungen.. Blir godt å ikke være gravid mer, men kjenner jeg er veldig spent på den nye tilværelsen som babymamma.. Enn så lenge føles det veldig trygt at hun er inni magen ;)

Sover dårlig jeg også. Er mest bekkenet som plager meg, og noen ganger våkner jeg bare og sliter med å sove igjen. Så de siste dagene har jeg vært avhengig av å sove på dagen, samtidig som jeg blir så utrolig trøtt på sen ettermiddag/tidlig kveld. Så synes dagene går litt for fort. Har så lite energi til å få gjort ting på kvelden.

Våkner alltid flere ganger hver eneste natt, enten pga ryggen/ bekkenet, eller kramper eller at jeg har snudd meg over på ryggen og blir tungpusta.

signerer

Er våken flere timer hver natt. Står som regel opp midt på natta og setter meg i sofaen og glor. Har så vondt i ryggen at jeg sliter med å sove.

Sover ikke noe særlig her heller.. Bekkenet verker, får kramper i leggene, klør på musa (legen mener det er en allergisk reaksjon på bittesmå mengder sopp), har tidenes mest aktive baby som sparker i sida om natta, også krydrer vi det hele med litt halsbrann.. Er helt avhengig av å sove 1-3 timer på ettermiddagen før mannen og ungen kommer hjem, så jeg har bittelitt energi til matlaging og å legge ungen.. Blir godt å ikke være gravid mer, men kjenner jeg er veldig spent på den nye tilværelsen som babymamma.. Enn så lenge føles det veldig trygt at hun er inni magen ;)

Prøvd å smøre med canesten? Det kan lindre kløe som kommer av sopp :)

Sove er visst oppskryt, får ikke sovet mer en 2 timer sammenhengende... Er i seng en eller annen gang etter 24, og er oppe 2, 4 og 6 gir jeg opp og står opp igjen.... Er heldig hvis jeg får lurt til meg 1 time på sofaen på ettermiddagen... Mener fortsatt at det er skuddpenger på den som sier det er fantastisk å gå gravid.... Og jeg har enda INGEN plager foruten litt oppkast....

Här sliter jag mest med att somna från början...tar allt ifrån en timme till måååånga timmar.
Får så fort kriblingar i speciellt benen när jag lagt mig, också blir jag så fort varm - å tar jag av dyna så fryser jag med en gång...
När jag väl somnar, sover jag gott - vaknar kanske en eller ett par ggr för å byta ställning eller gå på toaletten, men har inga problem med att somna om då:-)

Æ søv vældi godt på natta :) Jobbe 100 % på sykehjemmet, har 2 små i tillegg, så søv kjæmpegodt på natta :)

Prøvd å smøre med canesten? Det kan lindre kløe som kommer av sopp :)
Fikk beskjed av legen å bruke en mild kortisonsalve ettersom det kan være allergisk reaksjon.. Men kun hvis det er så ille at det holder meg våken eller på annen måte kan gå ut over helsa til meg og babyen, for kortison kan være skadelig for fosteret... Prøver å greie meg uten.. Hjelper litt å vaske godt nedentil før jeg legger meg om kvelden.. Merker ikke så mye til det på dagtid..

Här sliter jag mest med att somna från början...tar allt ifrån en timme till måååånga timmar.
Får så fort kriblingar i speciellt benen när jag lagt mig, också blir jag så fort varm - å tar jag av dyna så fryser jag med en gång...
När jag väl somnar, sover jag gott - vaknar kanske en eller ett par ggr för å byta ställning eller gå på toaletten, men har inga problem med att somna om då:)
Høres ut som du er plaget med urolige ben.. Jeg har hatt Restless Leg Syndrome i over ti år.. Eneste som hjelper her er å gå en tur før jeg legger meg (men da blir jeg ofte for våken til at jeg sovner, selv om det hjelper på bena) eller å ha føttene utenfor dyna.. Bare nederste delen.. Lykke til:)

Flere enn meg som sover dårlig om natta?
Å så er det opp tidlig igjen med tullemor. Blir litt lite energi til overs merker jeg :p
Ja, det blir veldig lite og dårlig søvn her! Mest fordi trultemor i magen sparker så mye om natten (og jeg må selvfølgelig opp å tisse hvert 10 min!!) og fordi gutten vår på 14 mnd sover mellom oss i senga, og skal helst ligge oppå meg... Men en powernap på sofaen når man har tid, er utrolig deilig;)

Må på do iallefall 2 ganger her natt. Så våkner jeg av at jeg er tett i nesen...og en 3åring som ikke er så god på sammenhengende søvn.
Men sovner fort igjen, heldigvis :)

Sover ikke så godt jeg heller. Men sover mye bedre etter at jeg fikk kjøpt meg en sovepute:) er jo bare helt fantastisk. Kommer nok til å bruke den etter fødsel og fått meg ny bestevenn :p

Sliter litt med den til tross for at jeg er oppe før kl 7 hver dag, på jobb og ingen hvil på dagen. Men er ikke sånn super trøtt på dagtid, bare litt svak hodepine hele veien så jeg klarer jeg meg :)

Back
Topp