Nattesøvn

Krokodillemor

Blir kjent med forumet
Hvor mye sover de små om natta?

Vi har slitt litt med alt for tidlige morgener i det siste og vurderer å kutte ut dagsøvnen. Før jul sluttet han (veldig lite frivillig) med smokk på dagtid. Da gikk det flere uker uten søvn på dagtid. Det var litt slitsomt, men det gikk fint.

thea sover ca 12 timer om natta.
noen ganger sover hun faktisk mer.
Hun har sluttet med dagsovingen for ca en mnd siden :)
går fint det, blir av og til litt tidlige kvelder av det.
Men det gjør ikke noe :)

slitsomt når de små står opp før man selv har rukket å sovne :P

ORIGINAL: lillivanilli

thea sover ca 12 timer om natta.
noen ganger sover hun faktisk mer.
Hun har sluttet med dagsovingen for ca en mnd siden :)
går fint det, blir av og til litt tidlige kvelder av det.
Men det gjør ikke noe :)

slitsomt når de små står opp før man selv har rukket å sovne :P

På tirsdag våknet han kl 5 og på onsdag våknet han kl 6. I natt sov jeg hos ham for å se om det hjalp. Da våknet han også tidlig, men sovnet igjen og sov litt lengre. Halv sju sendte jeg ham inn på vårt soverom så pappaen kunne stå opp med ham for da hadde han brukt meg som lekematte en stund.

Her sover han ca 12 timer, legger seg 19.30. Han sluttet å sove på dagen i september og har sine virkelig trøtte dager, men han ble så gretten av å sove på dagen at vi måtte bare kutte ut.

Men vi har akkurat vært gjennom en skikkelig fæl periode så nå sover han faktisk i sprinkelsenga si igjen og vi har satt bort voksesenga som vi kjøpte i juni. Han har, siden han fikk voksesenga, holdt det gående både 1 og 2 timer på kvelden etter legging. Løpt ut og inn av rommet, dratt ut alle lekene sine +++++ Dette hadde vi jo planer om å holde ut med men så begynte han å våkne om nettene også og kom ramlende inn på rommet vårt, vi bærte han tilbake og han kom inn igjen. Da vi var på juleferie hos min mor, hvor han sover i sprinkelseng, sovnet han uten en lyd hver eneste kveld og sov 12-13-14 timer alle nettene vi var der. Og første natt hjemme i voksesenga var det på'n igjen......
Så da vi kom hjem byttet vi seng og nå er han tilbake i den galmle soverutinen sin og vår konklusjon er at han føler seg tryggere i sprinkelsengen[:)]

Oi ble langt dette[8D]

Embrik legg seg kl 20 og søv til 07-08 neste morgon. Hender han tek seg ein dupp på ettermiddagen når han har vore i barnehagen.

Han har ikke sovet på dagtid siden han var rett over 2 år, og sover fra 19-mellom 7 og 8 [:)]

Sovner 19 og sover ca 12-13 timer hver natt. Sluttet med soving på dagen rundt mai i fjor tenker jeg. Han har også hatt en periode nå hvor han har vært redd når han legger seg, og våknet om natta, noe han ikke har gjort siden han var helt liten. Men nå har det rettet seg igjen heldigvis.
Gullet sover fortsatt i sprinkelseng han også, for det var da vi prøvde å bytte ut den før jul at tullet begynte. Kooooser seg fortsatt i den senga. [:)]

Meeeen, når det gjelder lillesnuppa, å hjelpe meg! Hun har vært ett musk på natta hun... Nå sover hun om natta, men starter dagen i 5-6 tida, og da er ikke jeg menneske iallefall....

Karoline sover stort sett 12-13 t om natten.
Legger seg stort sett kl 20.00,men varierer litt.De dagene hun er stup trøtt,kan hun sovne i 18.30 tiden.
Sluttet og sove på dag tid i sommer.Men sovner som en sten om vi kjører bil sent på ettermiddagen.Og er da umulig å vekke [:)].
Så de dagene er grusome.Får henne ikke i seng igjen før sent på kvelden.

Her legger vi ho mellom halv sju og sju. Og da sover ho til alt mellom seks og sju. Ho sluttet i grunn å sove på dagen 2 mnd før jul, men da endte det med veldig mye våken netter. Virket som ho rett og slett var overtrøtt og trengte søvn på dagen. Så vi prøvde det ut en helg. Og da sov ho i strekk hele natta.

Back
Topp