Nattesøvn og mareritt....

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Guri jeg sover dårlig noen netter nå... :( Jeg våkner opptil 5 gang per natt, og har noen ganger problemer med å sovne igjen.

Jeg har livlige og grusomme mareritt, det ene etter det andre! I natt drømte jeg at 2-åringen druknet, og jeg våknet hyperventilerende!! :(
Det er ingen tvil om at dette er i forbindelse med graviditeten, det startet brått for noen uker siden.

Jeg drømmer også vilt og mye, det er stort sett sære ting, men har hatt noen netter med skikkelig mareritt også, slitsomt å sove dårlig på nettene altså! Men har vært sånn med alle tre (var sånn jeg fant ut jeg var gravid med nr 2 :P)

Jeg er gravid for første gang, så jeg har ingenting å sammenligne med. Men jeg har også fryktelige mareritt. I natt drømte jeg at samboeren min skulle begynne å jobbe på båt i farlige hav. Det var helt grusomt. Drømmer også mye om babyen, at jeg mister den. Men det høres jo ut som om det er normalt i svangerskapet :)

Jeg sover dårlig nå, og drømmer veldig rart, men det har vart bare de siste ukene mens samboer har vært borte. Håper det blir bedre når han kommer hjem :) Han har visst også rare drømmer, som at han kommer hjem og så avslører jeg at jeg er lesbisk og bare har utnyttet ham for å få baby... haha, stakkar, er vel ikke helt enkelt å bli pappa heller...

Jeg og har sovet dårlig denne uka. Har våknet 1-2 ganger hver natt, bråvåknet og trodd jeg har forsovet meg.. Drøm mye rart har jeg og gjort (men har glemt hva det var nå da) :)

sover stort sett ganske greit på natta... om ikke jeg må opp å tisse eller unga våkner.

når det gjeller mareritt og drømmer har jeg ikke hatt så mye snodig enda.
Hadde noen netter med en lik og ganske snodi drøm.
Kom på Ul... usikker om det var tidlig eller OUL, men det kan jo være det samma.
Uansett... kom på ul og fikk beskjed om at her inne var det minst fire, heller fler :confused: :eek: :confused2
skummelt nok å få beskjeden, når drømmen var så virkelig at man gikk å lurte på om det virkelig hadde hendt på dagene.

har også drømt at jeg fant eldstemann død i senga da jeg venta lillemor.

men det aller værste marerittet jeg har hatt mens jeg har gått gravid var da jeg venta snuppa som var nr 2.
Drømte jeg kom på OUL, la meg tilrette på benken, fikk gele på magen.
Ve' første titt så alt fulstendig flott ut med den lille inne i magen. men plutselig så vi på skjermen at lille fikk navlestrengen sin om halsen og døde mens vi satt og så det hele på skjermen, uten å kunne gjøre no.
Husker jeg var liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivredd før OUL... superredd for at jeg skulle være sanndrømt. Hadde alliert meg med ei venninne som kunne bli med om gubben plutselig ikke fikk tid likevell... torte for alldel ikke dra på OUL aleine.
Kan fortelle dere at jeg IKKE var sanndrømt... og lillegull som jeg "så" dø i drømmen blir 3år i august.

Jeg drømmer også helt ville ting noen ganger, er det slik som avtar etterhvert?

Underlig, når jeg leser innleggene om kvalme, fysinger, drømmer osv. så lurer jeg på om jeg bare har et innbilt svangerskap. Har sett den lille på tidlig ultra så vet det er noen der - og magen vokser jo, men alt annet uteblir liksom. Må bare tisse litt oftere - og så må jeg ha middagslur. Men det er det. Noen andre som også har det sånn, eller er kroppen min bare rar?

Samme her. Lurer innimellom på om det er noe der i det hele tatt. Har vært i veldig fin form, men kan ikke si at jeg har fått noe særlig mage ennå, bare av og til når jeg er oppblåst, men ikke sånn ordentlig liksom... Ellers, våkner tidlig, og på natten, og veldig trøtt i perioder... Og ømme pupper innimellom.. Men likevel. Lurer likevel...

Jeg drømmer sykt mye rart jeg også. De siste nettene har jeg våknet rundt 3-4 tiden og slitt med å få sove igjen.

I natt har jeg vel hatt den verste drømmen, som jeg ikke forstår overhodet. Drømte om eksen min, og at det var han jeg var gravid med. Så døde han, og jeg var helt knust, følte meg kjempeensom. Rett etter begravelsen eller minnestunden eller hva det nå var, så fant jeg en annen som jeg lente meg til og ble sammen med. Men alt var så vanskelig, og ensomheten var der fortsatt. Jeg våknet av at jeg gråt høylytt, men klarte ikke slutte selv om jeg våknet. Nå sitter jeg igjen med følelsen av å være ensom. Jeg er skikkelig trist i dag :(

Drømmer en del om det at jeg er gravid, men fortsatt ikke drømt noe om den lille eller at jeg føder eller noe sånt..

Har alltid hatt mareritt, helt siden jeg var lita. Alt i fra tilbakevendende drømmer til raré, skumle og ekstremt groteske(!!!) mareritt... kan ha opptil flere på samme natt.... men etter jeg ha født lillegutt for ca tre mnd siden så har det faktisk bitt mindre...

så skjønner at du sover dårlig, er ikke gøy med mareritt... Men kan hend det hjelper om du prater med noen om dé og går gjennom de på dagtid men forandrer slutten til en bra slutt liksom.... Det kan føre til at du får mindre mareritt eller evt ikke husker hva du drømte...

Jeg også drømmer en god del.. våkner 2-3 ganger om natten, og kan ta opptil en time før jeg sovner igjen..
Enten sover jeg svært dårlig, og våkner av en liten lyd- eller så drømmer jeg/ har mareritt, og våkner av det..
Drømmer også om at det er eksen min som er far til barnet osv, selv om kjæresten min/faren ligger ved siden av meg..

Jeg også drømmer en god del.. våkner 2-3 ganger om natten, og kan ta opptil en time før jeg sovner igjen..
Enten sover jeg svært dårlig, og våkner av en liten lyd- eller så drømmer jeg/ har mareritt, og våkner av det..
Drømmer også om at det er eksen min som er far til barnet osv, selv om kjæresten min/faren ligger ved siden av meg..
Så rart.. Eksen min har også vært med i et par drømmer, som far til barnet.. Veldig merkelig og våkne etter en slik drøm.

Jeg har også opplevd mye mer drømmer og mareritt som ett graviditetssymptom.
Jeg har drømt så mye om fæle ting som skjer i min egen leilighet, mordere, innbruddstyver, spøkelser. Har våknet gjennomsvett og nesten ikke klart å innse at det var en drøm før litt etterpå.

Så rart.. Eksen min har også vært med i et par drømmer, som far til barnet.. Veldig merkelig og våkne etter en slik drøm.

ja, det er veldig rart.. Utrolig spesielt, iallefall når faren til barnet ligger ved soden av deg liksom! Menmen, det er vel bare slik at vi drømmer mye rart når vi er gravid. fortid er fortid, og det som venter i fremtid er lykke <3

Back
Topp