Nattesøvn, hvordan gjør dere det?

June anette

Betatt av forumet
Her sover gutten jevnt og godt hele dagen. Sover ca 3 timer så er han våken 2-3 timer max, før han blir så trøtt at han må sove igjen. Dette også på natten.. Da står jeg opp å går ned i stua til han blir så trøtt igjen at han skal sove. Hvordan gjør dere det? Hvordan sover babyen deres på natten? Står dere opp, eller blir dere på rommet? Jeg synes det er for lenge å sitte på rommet med en våken baby i 2-3 timer. Og særlig med tanke på at mannen skal få sove, som må stå opp med dattern vår. :)

jeg blir på soverommet og ammer i mørker (har på en lomme lykt så jeg ser litt) og jeg skifter evt. bleie der også slik at babyen vil forstå at natt er natt, men nå sover hun (heldigvis) ganske bra om natten for tiden så er bare amming så sovne rhun igjen :)

men jeg ville ikke romstert rundt om natten for babyen vil lære seg at om natten ( når det er mørkt!) så sover man og det vil han ikke lære viss det blri for mye aktivitet om natten. 

Jeg har han så langt sammen med meg i senga, når han ikke spiser så sover han. 
Om han hadde vært våken så tror jeg bare jeg hadde lagt han i mellom oss og latt han ligge der. 

Åy, ja det har jeg jo ikke tenkt på :/ Ville dere da hatt babyen i senga deres om det var det som skulle til for at han sov hele natten? I natt hadde jeg han i senga mi da han våkna å skulle amme. sovnet selv av å vokna bare å bytta side på han neste gang han våkna.. Ble så overasket over at han sovnet igjen etter å ha sovet i 3 timer i strekk.. kanskje det er for at vi har det mørkt og svalt på rommet.. Det var i alle fall veldig deilig og ikke måtte stå opp midt i natten å være våken i 3 timer for å få han til å sove for seg selv..

Jeg ta ho ikke ut fra soverommet om natten, skifter også bleie der, har dempet belysning. På natta våkner ho når ho er sulten, da ammer jeg, og så sovner ho igjen. På dagen er ho mye våken, så det er tydelig at ho skjønner forskjell på natt og dag. Jeg ammer i senga vår, og ho blir ofte liggende der. Så lenge man er edru skal det gå fint med samsoving. Mannen kan jo ev. sove på et annet rom i en periode.

jeg står opp å ammr på natten, da får mannen ro siden han skal på jobb. så da blir det en ammerunde, bleieskift før en ny ammerunde før han sovner!

Jeg hadde ikke stått opp. Da får babyen heller ligge å sprelle litt i senga før hun blir trøtt igjen. Det gjorde vi med vår mellomste som var lys våken etter hver amming. Ble bedre etterhvert. Nå er vi så heldige at lillemor sovner med en gang etter hver amming. Bleier skiftes i senga med kun iPhone til lys.

Back
Topp