Nattesøvn, hvor??

PixiePP

Betatt av forumet
Lurer på om kroppen innstiller seg på å sove lettere fremover, sliter iallefall med å sovne om kvelden, og våkner hver time. Er ikke fryktelig tissetrengt eller vondt i kroppen, men hjernen jobber på høygir virker det som. Litt som at den er fit for fight om noe skulle skje ila natten.
Flere som har det sånn før fødsel?

Lurer på om kroppen innstiller seg på å sove lettere fremover, sliter iallefall med å sovne om kvelden, og våkner hver time. Er ikke fryktelig tissetrengt eller vondt i kroppen, men hjernen jobber på høygir virker det som. Litt som at den er fit for fight om noe skulle skje ila natten.
Flere som har det sånn før fødsel?
Yes! Sover utrolig lett og dårlig. Våken ganske mange ganger om natta uten grunn egentlig. Må ikke tisse eller noe.

Jeg sover som en stein! I natt sov jeg uforstyrret og uten oppvåkninger fra 22.30-06.30:D men det skal sier at samboer og sønnen må sove på annet rom, for jeg er veldig var på lyder fra dem for tiden:hilarious:

Kjenner meg igjen:) men så verket korsryggen, hofter og mage på skift.. har gjort det ei ukes tid nå.. blir det verre, så blir det fysio..

Sov godt helt til jeg gikk over termin. Nå er jeg 6 dager over og sover veldig urolig.. Hver bevegelse er smertefull og det verker i hele kroppen.

Yep. Samme her. I natt sov jeg godt helt til den j hunden begynte å skrape på døren :mad:

Yep. Samme her. I natt sov jeg godt helt til den j hunden begynte å skrape på døren :mad:

Åhr! Det er irriterende. Her er det kattene som vekker oss midt på natta med skikkelige katte-vræl.
Jeg sov også dårlig de siste ukene før fødsel. Våknet gjerne hver time eller annenhver time...

Ja, har vært sånn i begge svangerskapene. Men tror også det er fordi kroppen gjør seg klar til nye rutiner med f.eks. amming på natta osv. De første månedene etter vi fikk minstemann klarte jeg heller ikke sove utpå, selv om pappaen sto opp med han. Jeg er egentlig B-menneske, men ble tilnærmet et A-menneske uten å gå inn for det :laughing002

Åhr! Det er irriterende. Her er det kattene som vekker oss midt på natta med skikkelige katte-vræl.
Jeg sov også dårlig de siste ukene før fødsel. Våknet gjerne hver time eller annenhver time...
Off så kjipt. Vi har også vært på utkikk etter bil i noen uker, og jeg har ligget våken å grubble over den så å si hver natt. Men i daåg haår vi bestemt oss. Sambo henter den i morgen. Så snuppa må holde seg inne til i alle fall morgen kveld

Hadde det også sånn på slutten. Våknet av ALT.
Også begynte jeg med maserier i tillegg så jeg følte at jeg aldri kunne få sove skikkelig.
Føler med deg/dere.
I kveld er det min veldig kosete nyfødte som holder meg våken. Han er fortsatt kvalm etter svelging av missfarget fostervann.
Han vil bare ligge, og puppe.

Godt å høre jeg ikke er alene.. :smiley-angelic001
I natt har vært ekstrem, sovet kanskje 2.5 time til sammen. Kikket på klokka 02, 03, 04 etc. Våkner av at samboer puster tungt. Må installere meg på gjesterommet i natt tror jeg.

Jeg sov dårlig i både forrige svangerskap og dette. Våkner som regel 5 eller tidligere og får ikke sove igjen. Det er ikke fordi man øver seg på å være våken med baby: når baby kommer og man ammer får man derimot et hormon som gjør at man sovner igjen veldig lett. Så jeg sov mye bedre da til tross for mange flere oppvåkninger (og kolikk da det kom ødela nattesøvnen).

Grunnen til at man sover dårlig i graviditeten er hormoner, at man blir større, babyen beveger seg ofte en del om natta, det er vanskelig å finne behagelig stilling og å skifte stilling ubevisst i søvne. Også har blæra mindre plass og man må tisse oftere.

I tillegg er vi på den lyseste og varmeste tida nå, er ikke så bra for søvnen det heller :P :)

Back
Topp