Nattesøvn, helnattsøvn :-)

missme86

Betatt av forumet
Hei :-)

Nå opplever vi helnattsøvn, noe som er helt ubeskrivelig godt! Vant til å stå opp 1-2 ganger med mat men nå sover han hele natten, fra 19-7 (noen ganger 6, men da kommer han i vår seng å koser en times tid).

Noen andre som opplever dette? Nå skal det sies at han sover kun en hvil løpet av tiden han er våken fra morgen til kveld, å den er fra ca 10 til 12.30 noen ganger til 13.

Her er vi enda oppe en gang i løpet av natta å ammer. Har klart å kutte ut måltidet kl 23. Men hvordan klarte du å kutte ut nattmåltidet? Gjorde du noe spesielt eller gikk det av seg selv? Her sover han 2 ganger til dagen 10-11.30 ca og 14-15 ca.. føler han trenger begge hvilene.. 

Her har hun en lang og en kort lur på dagen og legger seg kl 19 og sover til jeg vekker henne kl 7:-)

Jeg ammer ikke, han er flaskebarn så det kan jo hende at det er litt enklere å kutte nattemåltidet da? Er ikke sikker, men han kuttet det selv ut automatisk. Vet ikke om det har noe å si at han spiser veldig mye mat løpet av dagen, og kveldsmaten er han veldig glad i :-) Så drikker han en flaske før han legger seg.

Hvor mye mat gir du han i løpet av dagen?

missme86 skrev:
Jeg ammer ikke, han er flaskebarn så det kan jo hende at det er litt enklere å kutte nattemåltidet da? Er ikke sikker, men han kuttet det selv ut automatisk. Vet ikke om det har noe å si at han spiser veldig mye mat løpet av dagen, og kveldsmaten er han veldig glad i :-) Så drikker han en flaske før han legger seg.

Ååå, så deilig:) Misunnelig jeg...:)

Her er snuppa mye oppe om natta. Driver med puppe avvenning nå, men hun sliter med det. Er oppe alt fra 3-6 ganger om natta, natta her er fra ca 19.00-08.00. Mor og far begynner å bli slitne:/
Håper det blir litt bedre nå som jeg skal begynne å jobbe, så hun får i seg litt mer mat og mindre pupp på dagtid... Jeg er fæl til å gi henne litt pupp av og til på dagen, da hun er ei skikkelig puppejente:/

Gleder meg til å sove en hel natt. Har vel ikke gjort det siden jeg var 5-6 mnd på vei og den herlige halsbrannen og de nattlige do besøkene begynte..:/

Vi hadde kun en tur opp om nattan. Før melk, så vann.
Nå våkner han fra 2-3 til mulig 5-6-7 ggr pr natt, for nå kommer det tenner. 

Men holder på å lære han bedre å falle i søvn på egen hånd, så håper det hjelper på oppvåkningene så han klarer å sovne selv da også, sånn når tanngreiene er bedre.

Full porsjon grøt på morgenen + sviskemos, lunsj brødskive og yoghurt, middag sammen med oss (det vi spiser + noe dessert, frukt, yoghurt o.l) så full porsjon grøt til kvelds + sviskemos. Får to flasker løpet av dagen med 140 ml og 1 på kvelden med 140 ml :-)

legoline skrev:
Hvor mye mat gir du han i løpet av dagen?

missme86 skrev:

Ja det er jo forskjellig fra barn til barn :-) Men da vi la lillemann på eget rom (rundt 3 mnd) sover han mye bedre. Han trenger fred og ro når han skal sove, helst helt mørkt med kosebamse og smokk. Så er jo mange faktorer som trår inn.

Back
Topp