nattejobbing når man er gravid?

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei, lurte på om det er noen som kan svare meg på hvordan det er med å jobbe natta når man er gravid, jeg begynnte i ny jobb får 3 uker siden og da jobber jeg som regel 1 dagvakt, 1 kvelds vakt og 1 nattevakt.
Om natta kan jeg sove litt men må stå opp hver 2 time, jobber som personlig assistent så må snu den jeg jobber får i senga.
Sist jeg jobba så ble det bare 2 timer med søvn på den natta og 2 timer når jeg kom hjem siden jeg sliter litt med å sove.
Er det noen som vet ossen dette kan være får fostre i magen om det kan være noe skade?
merker jo at jeg blir enda mer sliten og ikke har så mye engergi til oversfor tiden.
[8|]

Dette lurer jeg også på.

Man mener at det ikke er bra med nattjobbing når man er gravid om man kan unngå det, men det finnes ingen regel om at man har rett på å slippe å jobbe natt.... Det er verre å jobbe tredelt (altså dag, aften, natt) enn å bare jobbe natt da kroppen sliter mer med å stille om i mellom de forskjellige vaktene enn om man har en fast syklus med bare natt jobbing... At du blir sliten lillebabyenimagen er jo forståelig, det ville du helt sikkert blitt om du IKKE var gravid også.. Må bare spørre : du er jo 20 uker på vei og var da 17 uker når du begynte - hvorfor tenker du på dette NÅ og ikke før du begynte i jobben? Tviler egentlig litt på at du kan få noe tilrettelegging så raskt når det bare er 3 uker siden du begynte, men snakk med arbeidsgiver om dine bekymringer og se hva de sier..

Fungerer nå greit for mange...Iallefall når det ikke er noe annet skadelig på jobb...
Som da tunge løft,kjemiske stoffer etc.Regner ikke med du har det der siden du startet der som gravid...
Det med søvn er jo stort sett opp og ned i det hele tatt,så blir en vane det![;)]

Jeg er sykemeldt fra min nattjobbing, helt til min sjef finner noe annet jeg kan gjøre... Min fastlege synes ikke noe om nattjobbing, og det er også veldig fysisk krevende.

jeg jobbet 60 prosent natt stilling jeg hele svangerskapet, ble sykmeldt 6 uker før jeg skulle ut i perm, da jeg hadde mye vann i kroppen og vondt i bekken.

Okei greit å vite, var ikke meningen at jeg skulle jobbe natt når jeg begynnte der, men har blitt sånn, er ikke så mye tunge løft, men kan være litt noen ganger.
men det kan vel ikke være så farlig vis man passer på ryggen sin vel..

ORIGINAL: min_første

Jeg er sykemeldt fra min nattjobbing, helt til min sjef finner noe annet jeg kan gjøre... Min fastlege synes ikke noe om nattjobbing, og det er også veldig fysisk krevende.

er man ikke syk, men venter på tilrettelegging ( evt brdriften ikke kan tilrettelegge) skal man ha svangerskapspenger og ikke sykepenger... HAr akkurat fått svangerskapspenger selv pga nattskifta..

Back
Topp